Min bagarerumslampa har slutat att lysa när jag öppnar bagageluckan som den normalt sett gör. BIlen har gått ca 1600 mil så jag tror inte det är glödlampan som skall bytas. Detta beror förutom de få timmar den lyst även på den anledning som jag tror är orsaken (men ej vet hur jag löser!).
För ca en vecka sedan så hade jag bagageluckan lite öppen (fraktade en stor sak i bilen så luckan gick ej igen, så jag spände fast luckan runt dragkroken) en lite längre tur, kanske 1-2 km. Lampan lös då konstant. Sedan dess har den ej tänts när jag öppnat luckan.
Så har två teorier.
1. Bilen har en säkerhetsfunktion som gör att lampan blir i "avaktiverat läge" när man haft luckan öppen länge. Jag har svagt minne att sådan funktion kan finnas men inget jag kan/vågar bekräfta.. (isåfall hur åtgärdar man det?)
2. Lampan har dragit slut pga detta och är bara å åka å köpa ny liten lampa.
//Lindén - Golf SC TSI 150 GT R-line
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 20 feb 2013 16:00
Lampan har absolut inte tagit slut, utan den har förmodligen bara gått sönder och behöver bytas.
Men ok då får jag testa med ny lampa, trodde det var punkt 1 bara.
Tack.
//Lindén - Golf SC TSI 150 GT R-line
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 20 feb 2013 17:10
Linden skrev:
Tagit slut/Defekt/sönder, same same
Men ok då får jag testa med ny lampa, trodde det var punkt 1 bara.
Tack.
Jo, punkt 1 är rätt. Likadant om du lämnar en dörr öppen eller tex tänder kupébelysningen manuellt och glömmer släcka den. Då släcks den med automatik efter cirka 5 minuter.
Men eftersom din bagagerumslampa inte tänds igen så förmodar jag att den behöver bytas