JLT
Golf 6 1.4 TSI Ort: Nynäshamn |
| Tor 12 mar 2015 19:08 |
|
Måste byta framdäcken på min Golf, 225/45 R17 men funderar på att byta alla 4 till 205/50 R17 (original) och hoppas
på mindre stötig framfart. Undrar om någon kan tipsa om bra och tysta däck?
|
|
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg |
| Tor 12 mar 2015 20:04 |
|
| Köpte Goodyear Ultragrip ice 2 i höstas till Yetin och är helnöjd. Går tyst och komfortabelt och greppar bra på både lös och packad snö. Det blev likadana till Golfen jag beställde häromveckan. Kan rekommenderas. Har tidigare kört med Michelin x ice 2 och varit lika nöjd med dem.
|
|
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg |
| Tor 12 mar 2015 20:08 |
|
| Johan B skrev: | | Köpte Goodyear Ultragrip ice 2 i höstas till Yetin och är helnöjd. Går tyst och komfortabelt och greppar bra på både lös och packad snö. Det blev likadana till Golfen jag beställde häromveckan. Kan rekommenderas. Har tidigare kört med Michelin x ice 2 och varit lika nöjd med dem. |
Haha, så går det när man läser snabbt. Sommardäck var det ju det var tal om... Har nog haft de flesta märken men varit mest nöjd med Continental, Michelin och Goodyear när det kommer till komfort. Minst nöjd med Dunlop, de väsnas fruktansvärt. Pirelli P Zero är ett annat däck som är riktigt bra, dock inte det tystaste...
|
|
fastson
Donator 100
Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar |
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|