Forum - Golf 7 (13-19) - Beställt Golf GT 1.4 TSI

Burp
Golf 7 1.4 GT TSI Kombi Ort: Örebro
Mån 23 feb 2015 18:17 Svara med citat
Efter mycket velande och billbyggande på vw sida så har jag äntligen beställt en bil som ska byggas V12,
och det blev en Golf GT 1.4 TSI med manuell låda, Detta blev det:

Bild

- Tornadoröd
- Fälgar Madrid
- Ergoactive förarstol
- Mode select körprofilsval
- Climatronic
- Eluttag 230V
- Dragpaket
- Navigation discover pro
- Förlängd nybilsgaranti 3 år
- Dynaudio ljud
- Färddator premium med färgdisplay
- Digitalradio DAB+
- Motorvärmare med kupeuttag

Var först inne på att välja R-line eftersom det var gratis, men jag valde Ergo stolarna istället.

Hur lång leveranstid brukar det vara från när bilen byggs ?
Örjan-Visby
Golf 7 1,4 Tsi 140 GT Ort: Gotland
Mån 23 feb 2015 21:31 Svara med citat
Burp skrev:
Efter mycket velande och billbyggande på vw sida så har jag äntligen beställt en bil som ska byggas V12,
och det blev en Golf GT 1.4 TSI med manuell låda, Detta blev det:

Bild

- Tornadoröd
- Fälgar Madrid
- Ergoactive förarstol
- Mode select körprofilsval
- Climatronic
- Eluttag 230V
- Dragpaket
- Navigation discover pro
- Förlängd nybilsgaranti 3 år
- Dynaudio ljud
- Färddator premium med färgdisplay
- Digitalradio DAB+
- Motorvärmare med kupeuttag

Var först inne på att välja R-line eftersom det var gratis, men jag valde Ergo stolarna istället.

Hur lång leveranstid brukar det vara från när bilen byggs ?

Beställde den 19/12 och byggdes 6/2 . Färdigkontrollerad 13/2. skall komma till Visby nästa vecka för sista ordningställningen och eventuell lackförsegling. Skall hämta ut den den 16/3

Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm
Tis 24 feb 2015 21:17 Svara med citat
Struntade också i R-line för att få ergostolarna, vill jag ha alupedaler och sportratt köper jag en sportbil istället Smile Nä här prioriteras komfort! Hoppas att vi blir nöjda med stolarna, jag har inte ens provsuttit dem...
Burp
Tis 24 feb 2015 21:20 Svara med citat
Samma här, har inte provsuttit heller, men vad man läst så ska de vara rätt så bekväma Very Happy, tror vi blir nöjda!
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Tis 24 feb 2015 22:26 Svara med citat
Provsatt Ergo-stolarna på VW i Mölndal och de kändes väldigt bekväma. Bättre stöd för kroppen än Masters-stolarna som är lite väl rymliga för min smak. Tänkte jag skulle haft dem först men så blev det en R-Line och de stolarna kändes lika bra, men man får förstås klara sig utan massagen och alla inställningsmöjligheter vilka säkert är fint att ha på längre resor.
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå
Ons 25 feb 2015 17:16 Svara med citat
Jag har ergostolarna, och jag skulle också ta dom före R-line stolarna
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Fre 06 mar 2015 9:42 Svara med citat
Klockren spec!. Helt galet att man inte kan få ergostolen med R-line paketet. Men efter att ha haft ergonstolen i 2år nu, och får en skön massage varje morgon. Så kan jag säga denna stol är klart BÄSTA tillbehör du kan välja till bilen!

Fattar inte att folk inte tänker på det, kört en vanlig Master igår . Trodde det var nått skämt, när man satt i dessa smäck stolar.. Smile

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
OfrivilligGolfare
Passat 7 Ort: Bollnäs
Fre 06 mar 2015 13:50 Svara med citat
Grattis till ett bra bilköp! Du kommer få så mycket glädje från den bilen! Hoppas du köpte den snygga röda färgen med.
muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm
Fre 06 mar 2015 13:58 Svara med citat
Grattis till en bra bil!

jag personligen hade lätt valt till R-line istället för ergostolen.. Hade ergostolen i min första golf och gillade den, men jag gillar ratten som sitter i R:e och GTI så mycket mer och samt att jag tycker bilen blir snyggare med R-line.

Hur som helst så kommer du bli glad som få när du väl får bilen!!
Burp
Fre 06 mar 2015 16:13 Svara med citat
Tack för era synpunkter, Det är den röda färgen "tornadoröd" jag valt, precis som på bilden Smile
Burp
Ons 18 mar 2015 16:55 Svara med citat
Fick idag mail att mig bil är klar. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Hur lång leveranstid kan man förvänta sig innan bilen står hos återförsläjaren?
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm
Ons 18 mar 2015 16:59 Svara med citat
Vad jag läst på andra ställen 3-4 veckor, min blev klar i söndags. Räknar med att ha den efter påskhelgen! Kanske blir samma leveransdatum för dig?
Burp
Ons 18 mar 2015 18:00 Svara med citat
Ok, Jag ska även ha en motorvärmare och kupeuttag eftermonterat, så det tar nog lite längre tid, men den som väntar på nåt gott..