Forum - Golf 7 (13-19) - IOS 7 för iphone Bluethoot problem?

Sardinen
Golf 7 Ort: Göteborg
Ons 25 sep 2013 20:06 Svara med citat
Hej!

Efter uppgradering till iOS7 till iphonen så kan jag inte byta låt varken via knappen på ratten eller i skärmen. Måste byta i mobilen. Nån annan som har samma problem och har ni kommit på lösningen?
malte
Golf 7 SC TGI -16 Ort: Trosa
Tor 26 sep 2013 0:01 Svara med citat
Sardinen skrev:
Hej!

Efter uppgradering till iOS7 till iphonen så kan jag inte byta låt varken via knappen på ratten eller i skärmen. Måste byta i mobilen. Nån annan som har samma problem och har ni kommit på lösningen?

Det fungerar som vanligt här, iPhone 5 och iOS 7. Använder bara Spotify.
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Tor 26 sep 2013 7:19 Svara med citat
malte skrev:
Det fungerar som vanligt här, iPhone 5 och iOS 7. Använder bara Spotify.

Inga problem här heller, har Iphone 4. Eller, telefonen blir seg som sirap vid blåtandsstreaming av spotify till bilen, men funkar gör det. Den blir så seg att ljudet börjar hacka om jag försöker göra annat, som exvis använda kameran, skicka ett sms eller för den delen köra igång navigon (väl startat så går det bra).
Zoomer
Passat 7 TDI170/4M/DSG Ort: Södertälje
Tor 24 okt 2013 14:37 Svara med citat
Sardinen skrev:
Hej!

Precis samma problem här med en 4S efter uppdatering till iOS7 Sad
Sodan
Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm
Tor 24 okt 2013 15:26 Svara med citat
Min iPhone 5 tappar hela tiden kontakten till huvudenheten. Ska få den utbytt, men alla rattknappar osv. funkar fint när den är ansluten.
Ladiesman
Golf 6 1.6 BMT DSG7 -13 Ort: Järfälla
Tor 07 nov 2013 21:51 Svara med citat
Jag har inge problem med knapparna på ratten men ja har ett annat jävla problem.

Jag har en RCD510 Stereo å en iPhone5s och när ja streamar musik så kommer de sporadiska knaster och sprakande från högtalarna..

Aldrig haft nå problem med min htc one!! någon annan som har upplevt detta?
Sodan
Fre 08 nov 2013 7:10 Svara med citat
Jo hade knaster från min iphone med. Fick byta ut den på garantin. Visserligen inte en 5s utan en 5.
Alcohol96
Vento 1.8 -95 Ort: Varberg
Fre 08 nov 2013 10:35 Svara med citat
Testa att starta om eller återställ iphonen sånt brukar hjälpa på apple produkter
Sodan
Fre 08 nov 2013 11:15 Svara med citat
Alcohol96 skrev:
Testa att starta om eller återställ iphonen sånt brukar hjälpa på apple produkter

Problemappar jag funnit är
Truecaller gör att kontaksyncen kan få det jobbigt
BankID appen störde också bt för mig.
Alcohol96
Fre 08 nov 2013 12:36 Svara med citat
"Upplverer du Inget ljud eller skrovligt ljud
Upplever du att ljudet på din enhet försvinner eller sprakar. De flesta löser detta genom att nollställa inställningarna.

Lösning: Öppna Inställningar –> Allmänt –> Nollställ –> Nollställ alla inställningar."

Testa detta efter du testat starta om mobilen.
Funkar inte det testa "a hard reset (holding down home and on/of until the iphone restarts)"

mvh
kaos
Golf 7 GOLF 7 1.4 GT Ort: Göteborg
Ons 20 nov 2013 19:04 Svara med citat
Sodan skrev:
Min iPhone 5 tappar hela tiden kontakten till huvudenheten. Ska få den utbytt, men alla rattknappar osv. funkar fint när den är ansluten.
Citat:

Hej jag har samma problem som du, bilen tappar blåtand signalen till huvudenheten till bilen, testat med olika telefoner och det är samma på alla, ska lämna in bilen nästa vecka för service,hur har du fått det löst ???
Sodan
Ons 20 nov 2013 20:04 Svara med citat
Alltså mitt problem var iphonen. Specifikt true caller. Funkar det om du återställer telefonen som en ny?

Min funkade heja tiden med tjejens iPhone 4 och mina android telefoner.

Tyckte mig hitta ett problem med BankID appen men osäker på om det verkligen var den.
kaos
Golf 7 GOLF 7 1.4 GT Ort: Göteborg
Ons 20 nov 2013 20:46 Svara med citat
min tappar kontakten med bilens huvudenhet, har återställ å det hjälper ej, menar du att appen truecaller kan störa anslutningen ??? för jag har oxå den appen, har testat både iphone4 och 5, samma problem där, däremot testade jag idag en kompis telefon iphone 3gs å det verkade funka, vet ej vad det kan bero på,,ska iaf lämna in bilen på måndag.Hur kan man veta att det är just vissa appar som stör kontakten ???
Alcohol96
Ons 20 nov 2013 20:53 Svara med citat
Söker ni på engelska på detta så hittar ni flera hundra om inte tusen som har samma problem som ni, även många som skrivit hur dem fixat detta bland annat flera av dem sakerna jag skrivit här uppe.
Sodan
Ons 20 nov 2013 21:11 Svara med citat
Alltså om du återställer den som ny o inte lägger in något. Då funkade min. Sen lade jag in app efter app Wink märkte stor skillnad med just bankID.

Vad gäller true caller gör den en kontakt i contacts som är flera 100 nummer i. Kunde se att stereon i bilen hela tiden misslyckades synca kontakterna.

Tog bort den o allt funkar perfekt. Har inte tappat kontakten 1 gång sen dess.
Onebuying
Golf 7 TSI 140 GT -14 Ort: Linköping
Tis 22 apr 2014 22:13 Svara med citat
Kanske borde starta ett nytt ämne, men...

Har precis bytt från iPhone till Android (Samsung Galaxy S5) och när jag synkar den via Bluetooth till bilen kan jag inte se låttitel, artist eller album i multimediasystemet i bilen när jag lyssnar på Spotify. Jag har försökt ställa in telefonen i bilens menysystem så att den är "godkänd" att spela musik osv.

Någon som har en idé om vad det kan vara för fel? Fungerade ju utmärkt med iPhone.
Alcohol96
Tis 22 apr 2014 23:03 Svara med citat
Körde du även iphonen via bluettoth? Iphone är mer inriktat emot musik i bilen och brukar vara samma i bluetooth som kabeln för dem att den läser av sånt bättre än android dvs beror på mobilens programvara.

min galaxy s4 kopplad till stereon visar inte mer än låt tiden och om mobilen laddas eller inte, syrrans iphone visar emr som du beskrev
tonimakaroni
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 22 apr 2014 23:38 Svara med citat
Hej!
Pröva och kolla på denna sida, VW har faktiskt lyckas här i dagarna med att få en rätt enkelt och överskådlig sida där man väljer enhet och sen mobil för se bl.a. vilka funktioner som stöds.

Det är som sagt inte alla telefoner som stödjer det blåtandsprotokollet för visa låtnamn osv via BT.

http://emosite.volkswagen.de/esn/tkl//?culture=sv_SE
Onebuying
Golf 7 TSI 140 GT -14 Ort: Linköping
Tor 24 apr 2014 17:33 Svara med citat
Tack för informationen! Det verkar helt enkelt inte som att bilen (eller telefonen) stöder att visa låttitel. Väldigt konstigt måste jag säga, eftersom andra saker verkar fungera bättre via Android (som möjlighet att visa bilder på sina kontakter under "Phone" i bilen, vad man nu ska med det till). Måste säga att det var lite av en besvikelse, hoppas de ordnar så det fungerar även med Android!
tonimakaroni
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 24 apr 2014 17:48 Svara med citat
Android i sig har inget med det att göra, det är vilka tjänster tillverkaren valt att lägga till i BT som gör att vissa telefoner saknar helt denna funktion.

Sen att Apple gjort det att alla deras kanske har stöd för detta gör denna bild rätt skev då bara Samsung har fler modeller med Android som OS än vad Apple har släppt telefoner.
johan_jkpg
Golf 7 SC 1.4 GT R-Line Ort: Jönköping
Ons 30 sep 2015 7:02 Svara med citat
Onebuying skrev:
Kanske borde starta ett nytt ämne, men...

Har precis bytt från iPhone till Android (Samsung Galaxy S5) och när jag synkar den via Bluetooth till bilen kan jag inte se låttitel, artist eller album i multimediasystemet i bilen när jag lyssnar på Spotify. Jag har försökt ställa in telefonen i bilens menysystem så att den är "godkänd" att spela musik osv.

Någon som har en idé om vad det kan vara för fel? Fungerade ju utmärkt med iPhone.

Har du fått det att fungera sen? jag har precis samma problem med min Samsung S6, hade Iphone utan problem innan