Forum - Golf 6 (09-13) - Behållare med slang som hänger under framvagnen

sohe06
Golf 6 1,6 -10 Ort: Sollentuna
Mån 09 mar 2015 19:22 Svara med citat
[gallery]vwgolf.jpg[/gallery]

Behöver hjälp med att förstå vad detta kan vara. Bilden visar någon slags cylinder eller behållare med blå mjuka slangar. Den ena slangen är av och hänger löst. Så behållaren har två slangar som fäster i den. Har inte öppnat huven för att se vart den kan ha suttit då det är mörkt ute. Chansar att någon vet svar på forumet så jag vet ifall jag kan köra den till verkstad. [/gallery]
sohe06
Mån 09 mar 2015 19:23 Svara med citat
Bild
sohe06
Tis 10 mar 2015 22:09 Svara med citat
Uppdaterad bild. Skulle fästa slangen med buntband för att ta mig till verkstan men då föll behållaren ner och jag fick en gulaktig olja över handen. Kan det vara nått till styrservo eller? Hittar inga liknande bilder på spränskisser eller dylikt.
[gallery]31612[/gallery
sohe06
Tis 10 mar 2015 22:09 Svara med citat
Bild
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 11 mar 2015 15:31 Svara med citat
sohe06 skrev:
Bild

Det ser ut som någon gammal skräpbehållare som tidigare ägare har gjort någon fiffig lösning med....

Alltså ej original. Men vad?
crowley
Golf 2 1.8 - aut Ort: Jönköping
Lör 28 mar 2015 18:06 Svara med citat
Hej, när man byter bromsvätska så hänger man en sån behållare i fjädern, slangen kopplas till nipplen på bromsoket, och man sätter ett tryck med ny bromsvätska i behållaren & så "öppnar" man den nipplen som behållaren sitter på så tömmer man system på det viset, här har ju mekanikern glömt kvar denna. den kan du ju åka in med & be dom kolla över så allt funkar & att allt bromsvätska är bytt & inte halvfärdigt... Regular Smiley