benkar
Golf 7 1.2 SC -16 Ort: Stockholm |
| Lör 10 dec 2016 20:10 |
|
Läst runt bland trådarna här på forumet ett tag vad det gäller varselljus fram + bakljus aktiverat, så har jag tolkat det som att det varit en kombination som inte fungerat/funnits? (helt galet i mina ögon)
Fick min VW SC 16/17 för ett par månader sedan, och fungerar finfint med kombon varselljus och bakljus.
/B
Senast ändrad Sön 11 dec 2016 9:33, ändrad totalt 1 gång
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
| Sön 11 dec 2016 7:17 |
|
| Mellanbilden visar inte varselljus, utan parkeringsljus, vilket inte är godkänt under färd. Om dom nu inte har ändrat på detta till Golf VII.😉
|
|
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås |
| Sön 11 dec 2016 8:54 |
|
| Olof skrev: | | Mellanbilden visar inte varselljus, utan parkeringsljus, vilket inte är godkänt under färd. Om dom nu inte har ändrat på detta till Golf VII.😉 |
Det stämmer, mellanbilden är parkeringsljus och även bakljus vilket inte är tillåtet. Sätt reglaget som på sista bilden så har du halvljus, bakljus och instrumentbelysning alltid på.....allt släcks när du slår av tändningen och tar ur nyckeln.
|
|
benkar
Golf 7 1.2 SC -16 Ort: Stockholm |
|
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad |
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
| Mån 12 dec 2016 5:43 |
|
| benkar skrev: | Gissar att dom ändrat. Väljer man läget med "grön lampa" så blir det p-ljus med motorn avstängd, men med motorn startad blir det p-ljus + varselljus + bakljus.
Enda nackdelen med läget med läget "grön lampa" är att man innan man lämnar bilen så måste man manuellt ändra till "0" eller "halvljus" för att släcka belysningen, och sedan komma ihåg att vrida till "grön lampa" när man åker iväg nästa gång...
|
Äntligen har dom fattat att det är en fördel att kunna ha bakljuset tänt på bilarna, utan att ha halvljuset tänt.😉
|
|