Laddsladd
Golf 7 GTE-15 Ort: Lund |
| Tis 07 apr 2015 23:08 |
|
Hej.
Har beställt en Golf GTE som förmånsbil.
Enligt uppgift ska den byggas denna veckan.
Kan man någonstans följa sin bil? När den är tillverkad,
Hur det går med transport mm?
|
|
Örjan-Visby
Golf 7 1,4 Tsi 140 GT Ort: Gotland |
| Ons 08 apr 2015 9:43 |
|
| Laddsladd skrev: | Hej.
Hur det går med transport mm? |
Jag fick ett besked ca en vecka efter byggnadsdagen att den var kontrollerad och provkörd. Sedan sätts en begränsning in så att bilen inte går att köra fortare än 35 km vid olika förflyttningar som ex. lastning och lossning under transporten till återförsäljare.
Har kört ca 60 mil med min 140 Tsi GT och är mycket nöjd. Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
|
|
Örjan-Visby
Golf 7 1,4 Tsi 140 GT Ort: Gotland |
| Ons 08 apr 2015 9:44 |
|
Jag fick ett besked ca en vecka efter byggnadsdagen att den var kontrollerad och provkörd. Sedan sätts en begränsning in så att bilen inte går att köra fortare än 35 km vid olika förflyttningar som ex. lastning och lossning under transporten till återförsäljare.
Har kört ca 60 mil med min 140 Tsi GT och är mycket nöjd. Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
|
|
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm |
| Ons 08 apr 2015 15:53 |
|
Man får mail i 5 steg under bilen process fram till Sverige, tyvärr kan man inte som i England logga in och följa bilen noggrannare. Jag fick ett mail för 1-2 veckor sedan att min bil kommer att lastas på båt i Cuxhaven för vidare transport till Södertälje, om man vill nörda lite så kan man följa båtarnas rutter på Marinetrafic.com. Det är Bothniaborg och Balticborg som kör VW bilar till Södertälje bland annat. Jag tror att min står i Södertälje nu, för annars lär det dröja nån vecka till vilket inte borde vara rimligt, min säljare sa till mig att från den dagen bilen är färdigbyggd så tar det mellan 3-4 veckor innan jag kan hämta ut den.
|
|
Laddsladd
| Tis 14 apr 2015 23:14 |
|
| Tack för bra info. Fick besked om att min bil idag blivit släppt från fabrik och börjar resan norrut. Coolt! Här ska nördas båtar😄
|
|
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg |
| Ons 15 apr 2015 10:24 |
|
| Laddsladd skrev: | | Tack för bra info. Fick besked om att min bil idag blivit släppt från fabrik och börjar resan norrut. Coolt! Här ska nördas båtar😄 |
Är det det första mejlet man får? Att bilen är färdigbyggd? Går också i väntans tider och än så länge är det störande tyst
|
|
Laddsladd
| Ons 15 apr 2015 11:14 |
|
| Tror att det är första man får. Men jag fick mitt besked via säljaren. Inget automatgenererat. Skulle få nästa besked när bilen står i tysk hamn o väntar på båt. Då skulle säljaren också kunna meddela prel leveransdatum till kund.
|
|
hela
Golf 7 GT Ort: Stockholm |
| Ons 15 apr 2015 11:39 |
|
| Jag själv hade uppskattat mera info om leveransen än de fem olika uppdateringar man fick av VW. Det borde vara lätt att uppdatera den processen eftersom informationen uppenbarligen finns i det system som säljaren kan titta i.
|
|
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm |
| Ons 15 apr 2015 16:15 |
|
| Första mailet man får är väl att beställningen är registrerad, därefter får man planerad byggvecka, 3e mailet får man när bilen är klar, 4e mailet får man när bilen är påväg till hamnen, sista och 5e mailet får man när bilen står på svensk mark redo för transsport till åf. Det verkar ta ca: 3-4 veckor från 3e mailet tills dess att man sitter i bilen.
|
|
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg |
| Ons 15 apr 2015 20:27 |
|
| Ok tack alla för era svar. Då kan det dröja ett bra tag till för min del känns det som, fast å andra sidan känns det ju positivt att man valt en eftertraktad bilmodell.
|
|