Forum - Golf 7 (13-19) - Bluetooth eller USB för GPS?

LaszloG
Golf 7 1,6 TDi BMT Masters Ort: Kristianstad
Lör 04 apr 2015 6:45 Svara med citat
Hej alla trevliga!
Jag hämtar min bil om två veckor, en mkVII BMT 2013.
Den trevliga försäljaren (Mikael i Kristianstad) förklarade att jag kan koppla ihop bilen med min smartmobil via Bluetooth eller USB.
Vilka funktioner kommer jag att kunna se på den stora displayen? Går det att använda mobilens gps? Syns det på bilens display? När mobilens skärmtimeout släcker skärmen, släcker den även bilens display?
Om jag använder USB uttaget (i facket framför vxlspaken) är det tvåvägskommunikation, eller bara för laddning?
Finns det online instruktionsbok någonstans på nätet, eller för nedladdning?
Tack för hjälpen och han fotsatt trevlig dag!
Mvh Laszlo G. från Broby -Östra Göinge-
Guza
Golf 7 SC -15 Ort: Malmö
Lör 04 apr 2015 8:50 Svara med citat
Det enda du kan göra är att streama musik. Du kan inte få upp något annat än den låt som spelas. Inte ens skivomslag fungerar. Usb uttaget är för usb minne.

Ljud från din gps som är igång på telefonen kan du nog få på bilens högtalare, men inte mer.

Du ser även telefonens status på displayen och kan ringa upp med den utan att röra telefonen.
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Lör 04 apr 2015 11:10 Svara med citat
Volkswagen har vägrat att lägga upp sina instruktionsböcker på nätet, och jag tror att det samma gäller för Audi och Seat. Det finns en inskannad amerikansk Golf instruktionsbok som cirkulerar på nätet, men den är inte komplett och som sagt är den för den amerikanska marknaden.

Men Skoda har lagt ut alla sina instruktionsböcker på sin hemsida för gratis nedladdning, och Skoda Octavia är i stort sätt samma bil som Golf 7.
http://www.skoda.se/mini-apps/manualer/octavia
fastson
Donator 100 Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar
Lör 04 apr 2015 12:14 Svara med citat
Jag mailade VW om instruktionsböcker för två år sedan, och då svarade dom att de vet att det är stor efterfrågan på att kunna ladda ner instruktionsböckerna, men det har alltså inte hänt något sedan dess? Dåligt.
Guza
Lör 04 apr 2015 14:59 Svara med citat
Har kollat i min manual men ser ingen utökad funktion för streaming. Har sett pitatvarianter från kina som kan mycket mer än vw org stereo men upplösning och touchkäbslighet är inte i närheten så bra som vw org.
LaszloG
Sön 05 apr 2015 11:20 Svara med citat
Tack för hjälpen!
Jag får nog tjata lite till hos "min" kontakt här i Kristianstad om instrboken digitalt. Kollade Skodans digitala (tack för tipset!) också men många saker ser helt annorlunda ut. Inte minst vad anbefaller Radio/Info-systemet.
Följdfråga!
Finns det någon begränsning på SD/MicroSD (med adapter) kortets storlek? Typ max 16 GB?
Om jag har förstått rätt så uttaget finns i luckan framför växelspaken, bredvid USB. Kommer trackinfot upp även på displayen mellan varvräknaren och hastighetsmätaren?
Tack igen! O' ha en finfin dag!
Mvh Laszlo G
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Sön 05 apr 2015 12:16 Svara med citat
Facket för SD-kortet sitter i handskfacket. Framför växelspaken sitter 1*usb och 1*aux. Du kan välja att vissa trackinfot i displayen mellan varvräknare och hastighetsmätare.
Guza
Sön 05 apr 2015 14:37 Svara med citat
Du kan köra 64gb sdhc. Jag lånade mitt kort från min gopro hd 3 och det funkade fint via sd adapter. Du får även upp låtinfo om du spelar från mobil eller nätradio. Det bästa enl mig är att du kan byta låt på mobilen via knapparna på ratten! Jag kör med iphone 5s.
LaszloG
Sön 05 apr 2015 15:38 Svara med citat
Tack så hjärtligt!
Återkommer när jag har hämtat bilen om 12 dagar.
Tungsten, manuell, med motorvärmare, fd leasingbil, nyservad. Köpt hos Bilcentrumgruppen i Kristianstad av en väldigt trevlig försäljare. Kör ca 2K mil t/fr jobbet plus lite privat. Hade (har) en svart V70 2002 med lite lull-lull, men den dricker ledigt 0,8/mil. Bensin.
Tack för hjälpen igen och ha en trevlig kväll!
Mvh Laszlo G