Forum - Golf 7 (13-19) - Fulltank vid leverans?

johan_jkpg
Golf 7 SC 1.4 GT R-Line Ort: Jönköping
Ons 18 mar 2015 9:07 Svara med citat
Hej på er i vårvädret.

Har nu gått och väntat länge på vår nya bil. 1 vecka kvar till leverans. Ska bli så himla gott att hämta ut den nya bilen alltså.

Vad säger ni andra som beställt nya bilar, har de varit fulltankade vid leverans? Skulle vara uppskattat. Personligen tycker jag att det "borde" ingå när man köper en ny bil.

Jag har själv hämtat ut en ny KIA från Hedin i Jönköping och den var fulltankad. har även hämtat ut en bättre begagnad Audi A4 på Atteviks och den var också fulltankad

Denna gången blir det Atteviks igen och det blir en Golf Sportscombi 1.4 TSI DSG R-Line. Hoppas man slipper åka och tanka direkt Very Happy
Reinoj
Golf 7 1.2 TSI -15 Ort: Falkenberg
Ons 18 mar 2015 10:11 Svara med citat
He j! Jo det skulle man vilja ha full tank men jag har köpt 10 nya golf men aldrig fått full tank. Den jag fick i januari hade ca. 20 l. Annas fullt nöjd med köpet och trivs väldigt bra med bilen.
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm
Ons 18 mar 2015 14:43 Svara med citat
Reinoj skrev:
He j! Jo det skulle man vilja ha full tank men jag har köpt 10 nya golf men aldrig fått full tank. Den jag fick i januari hade ca. 20 l. Annas fullt nöjd med köpet och trivs väldigt bra med bilen.

Har heller aldrig varit med om att få full tank, oftast har nivån legat strax över rödmarkeringen! Men hållet med om att det borde vara standard vid leverans.
svensson77
Golf 7 TDI 105 hk 4M Ort: Värnamo
Ons 18 mar 2015 19:57 Svara med citat
Köpte en ny Golf Sportscombi 2014 på Svenstigs i Värnamo men fick bara halv tank Sad
fastson
Donator 100 Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar
Ons 18 mar 2015 20:48 Svara med citat
Fick full tank när jag köpte min 6:a. Smile

Men jag hämtade den hos Atteviks i Jönköping och bor i Kalmar. De var mycket glada att få sälja till en Kalmarbo, annars är ju detta Bilkompaniets territorium.
johan_jkpg
Golf 7 SC 1.4 GT R-Line Ort: Jönköping
Ons 25 mar 2015 6:40 Svara med citat
Hämtade ut bilen igår, vilken go känsla att dra av täcket inne i bilhallen Regular Smiley Fick nästan halv tank denna gången.
Morina
Golf 7 1.4 TSI GT -14 Ort: Alingsås
Tor 02 apr 2015 0:05 Svara med citat
Fick en halv tank när jag hämta + en full tank och två luncher hehe Smile
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm
Tor 02 apr 2015 8:07 Svara med citat
Vi propsade på full tank.. Blev lite stötesten på VW Bilmetro, men till slut gav de med sig. Dock lämnades bytesbilen med nästan tom

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
Mattias A
Golf 7 SC GT Ort: Jönköping
Tor 02 apr 2015 20:26 Svara med citat
Jag fick faktiskt full tank i min, detta efter att jag fått vänta från kl 10 till 15 eftersom de inte lyckats montera Motorvärmare och lackbehandla bilen.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 06 apr 2015 9:15 Svara med citat
fastson skrev:
Fick full tank när jag köpte min 6:a. Smile

Men jag hämtade den hos Atteviks i Jönköping och bor i Kalmar. De var mycket glada att få sälja till en Kalmarbo, annars är ju detta Bilkompaniets territorium.

Bilkompaniet i Kalmar levererade min 6:a med ca 10 liter.

Kan inte minnas att jag fått full tank i någon bil jag köpt, varken ny eller begagnad.
fastson
Donator 100 Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar
Mån 06 apr 2015 13:38 Svara med citat
candyweiss skrev:
Bilkompaniet i Kalmar levererade min 6:a med ca 10 liter.

Kan inte minnas att jag fått full tank i någon bil jag köpt, varken ny eller begagnad.

Vad generöst. Confused

Om man får vara ärlig så har inte Bilkompaniet det bästa ryktet i stan. Inte för att jag haft några problem med dom, men andra jag känner har haft stora problem och servar bilarna på andra ställen nu istället.
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Mån 06 apr 2015 16:18 Svara med citat
Att tanka bilen med ungefär 10 liter är nog normal branschpraxis.

Jag arbetade för några år sedan på en av terminalerna i Södertälje hamn med att lagerhålla och rangera runt olika bilar som kom från fabrikerna i Tyskland. Av de handlare som köpte tjänsten tankning av oss så valde nästan alla att vi bara skulle tanka 10 liter i varje bil. Någon handlare ville ha 20 liter så att inte varningslampan skulle lysa och några ville ha närmare 40 liter (eller rättare sagt så mycket bränsle de fick för 500 kronor inklusive vår tankningsavgift). De enda som ville ha full tank var några hyrbilsföretag.
Men det här är ju tankning innan bilen kommer till handlaren, och jag vet inte hur vanligt det är att handlaren tankar upp bilarna innan leverans till kund.

När jag köpte min senaste bil så var det nog full tank när den lämnade handlaren. Jag köpte bilen i Älmhult men fick den levererad av samma handlares anläggning i Jönköping, och på leveransdagen så körde en kundvärd upp bilen till den andra anläggningen. Så när jag satte mig i bilen så var det bara drygt halvtank i bilen.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 06 apr 2015 18:05 Svara med citat
fastson skrev:
Vad generöst. Confused

Om man får vara ärlig så har inte Bilkompaniet det bästa ryktet i stan. Inte för att jag haft några problem med dom, men andra jag känner har haft stora problem och servar bilarna på andra ställen nu istället.

Precis som du skriver vill jag minnas att säljaren sa att försäljningen är bra men verkstaden har riktigt dåligt rykte.