Forum - Golf 7 (13-19) - Trafikinformation i radion

millihenry
Golf 7 TSI 1.4 DSG Ort: Stockholm
Ons 01 apr 2015 18:00 Svara med citat
Hej

Jag har haft min Golf i ett och ett halvt år, och först för några veckor sedan slog det mig att jag aldrig får något "tjut" i radion följt av information om olyckor eller liknande. Jag har kollat runt i menyerna och rutan med trafikinformation är ibockad. Jag har bokat ur och bockat i, samt återställt till fabriksinställningar men får fortfarande ingen information. Har svårt att tro att alla slutat att krocka för att jag köpte ny bil, så jag antar att det är något som inte står rätt till.

Några tips?
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Ons 01 apr 2015 20:27 Svara med citat
Jag som lyssnar mest på minneskort eller BT har varit tvungen att byta till radio ibland när jag startat bilen för att få "TP" överst i displayen i stället för "No TP". Tror det blivit bättre med uppgradering av programvaran från 0142 till 0421.

· · · – – – · · ·
millihenry
Golf 7 TSI 1.4 DSG Ort: Stockholm
Tor 02 apr 2015 8:44 Svara med citat
Grejen är den att det står "TP" högst upp och min programvaruversion är 0421. Allt ser helt okej ut med andra ord. Ja ja, får påpeka det till verkstaden helt enkelt.
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Tor 02 apr 2015 20:03 Svara med citat
Det är lite svårt att veta om TP funkar eller ej.
Men visas TP överst i displayen, så borde det funka.
Problemet är ju att vi vet inte när och hur ofta TP sänds.
För mig har musiklyssnande från USB-stickan avbrutits
vid några tillfällen, men nu är det länge sen jag hörde TP,
som dock syns i displayen.
På och Av "bockande" funkar.
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Mån 06 apr 2015 20:10 Svara med citat
Knappt 60 mil i påsktrafiken och inte ett meddelande... Confused

· · · – – – · · ·
Burp
Golf 7 1.4 GT TSI Kombi Ort: Örebro
Fre 17 apr 2015 17:58 Svara med citat
Haft bilen nu i en vecka, fick ett trafikmeddeande idag när jag lyssnade på musik, och det fungerar i min bil.