Har precis bytt till sommardäck och blivit lite konfunderad. Tycker att när jag kör precis rakt fram så är ratten lite mer svängd åt höger om ni förstår. Är säkert en fix ide bara. Kan ju inte ändra sig bara sådär eller vad säger ni ?
Tjena Peter! Nej, jag har inte kört emot något och är som dig. Ganska pedant av mig och vill att allt ska vara perfekt. Det är väl så att vägen lutar obland mer eller mindre därav läget på ratten. Har ju
original fälgarna på Gtd:n och du har ju större på R:en så bredden har ju knappast nån inverkan. Kollade på ratten efter bytet därav funderingen.
Jag har lagt på sommarhjul de senaste veckorna på bägge Golfarna. Har inte märk någon skillnad vad det gäller detta. Tror inte att dessa bilarna är överdrivet känsliga i framvagnen. Körde ner i ett hål för ett år sedan med R:en, hände ingen ting, varken med 19" fälg eller framvagninställning. Det tål mer än man tror...
Visst påverkar vägen rattpositionen lite. Helt "rakt" är ju inte rattläget någonsin om man ska vara riktigt noga. Tror att du lugnt kan köra vidare och njuta av din Golf!
Jag vet - det är jobbigt att vara bilpedant . Min fru tycker att det är ännu jobbigare....
Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18