S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
| Fre 27 mar 2015 18:48 |
|
Mitt första inlägg här. Men läst ett bra tag för att få svar på frågor i min jakt på ny bil.
Det blev en vit Sportcombi 1.4 TSI DSG GT. En demo bil med ca360 mil på mätaren. Med följande utrustning:R-line in/ute, pluspaket, dragpaket, bensinvärmare med fjärr och 17-tumsfälgar.
Den ska hämtas på torsdag Så nu Har jag lite frågor?
Det finns ju inget reservhjul, så jag undrar om det finns någon typ av inredning eller fack man kan lägga i reservhjuls baljan.
Sen undrar jag om det finns något liknande som dessa till Golfenhttp://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-MEGA-POW ER-LED-cargo-trunk-light-KI-R för att få bättre ljus i bagageutrymmet.
Det kommer säkert fler frågor.
*titel ändrad.
Senast ändrad Fre 03 apr 2015 12:57, ändrad totalt 1 gång
|
|
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås |
| Fre 27 mar 2015 19:47 |
|
| Hej och grattis till nya bilen, jag beställde ett nödhjul till min Golf pris 500 kr. Jag valde bort rep.kittet som finns i bilarna original.
|
|
Honken
Golf 7 TSI140 GT R-line-15 Ort: Göteborg |
|
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal |
| Fre 27 mar 2015 21:44 |
|
Jag har tipsat tidigare om två saker:
| S319 skrev: | | Det finns ju inget reservhjul, så jag undrar om det finns någon typ av inredning eller fack man kan lägga i reservhjuls baljan. |
Om du inte har Dynaudio tycker jag du ska skaffa en sån här
Jag köpte den här diod-lampan till skuffen. Lyser riktigt bra, starkare än så tror jag inte man vill ha. Vill du ha ljus på båda sidorna enl. Skoda-länken måste du själv dra kabel till vänstersidan och sätta dit en lamphållare eller diodlist.
|
|
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm |
|
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg |
| Lör 28 mar 2015 2:06 |
|
Grattis till nya bilen. Jag väntar också på en vit R-Line så jag tycker av naturliga orsaker att du gjort ett bra val
|
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
| Lör 28 mar 2015 10:14 |
|
| Tack för alla svar, nu är det bara att försöka lista ut vad jag vill ha.
|
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
| Fre 03 apr 2015 13:09 |
|
Som rubriken säger så är bilen hämtad. Otroligt nöjd fast jag inte hade råd med något Soltak, men sådana går säkert bara sönder...
Allt är bättre än föra bilen som var en Mazda6 sportscombi 2.3 automat.
Men har lite funderingar angående bagarumsmattan som följer med i dragpaket, är inte den jäkligthal. Sen undrar jag om det bara går att nollställa färdatorn från inställningar i touchpanelen?
|
|
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping |
| Fre 03 apr 2015 17:09 |
|
| S319 skrev: | | Sen undrar jag om det bara går att nollställa färdatorn från inställningar i touchpanelen? |
Jag kan nollställa färddatorn från ratten i min GTI i alla fall. Jag vet inte ifall din ratt ser lika dan ut som min, men jag byter menyer med de olika pilarna och nollställer med ett långtryck på "ok" knappen.
|
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
| Lör 04 apr 2015 9:54 |
|
| Blåbäret skrev: | | Jag kan nollställa färddatorn från ratten i min GTI i alla fall. Jag vet inte ifall din ratt ser lika dan ut som min, men jag byter menyer med de olika pilarna och nollställer med ett långtryck på "ok" knappen. |
Japp. Min ratt ser likadan ut. Tyckte att jag höll in Ok knappen tillräckligt länge, men jag får prova igen.
|
|
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping |
| Lör 04 apr 2015 16:11 |
|
Tänk också på att några av funktionerna i färddatorn har flera olika minnen.
Bränsleförbrukningen till exempel har ett korttidsminne som nollställs varje gång du parkerar bilen, ett långtidsminne som du kan nollställa själv, och ett tredje minne som nollställs varje gång du tankar.
|
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
| Lör 04 apr 2015 16:48 |
|
| Okej, jag lyckades återställa långtidsminet. Den som håller reda på tankning nollar den sig själv när man tankar?
|
|
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping |
| Lör 04 apr 2015 17:32 |
|
| S319 skrev: | | Okej, jag lyckades återställa långtidsminet. Den som håller reda på tankning nollar den sig själv när man tankar? |
Svar ja. Den heter "förbrukning sedan tankning" eller något liknande.
|
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
|
frippan
Golf 7 1.4 122hk Ort: Eskilstuna |
|
frippan
Golf 7 1.4 122hk Ort: Eskilstuna |
| Sön 05 apr 2015 20:18 |
|
Den ser ut att fungera, dock verkar den vara lite svagare om man skall tro siffrorna, dock har jag lärt mig att man inte alltid skall tro på dom hos ebay säljare.
|
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
| Ons 15 apr 2015 21:05 |
|
Beställde ovan nämnda lampa, den är kanske 2-3mm för kort Så jag får leta vidare. Efter som jag tycker ljuset i bagageutrymmet är för dåligt.
|
|
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm |
| Tor 16 apr 2015 0:08 |
|
Kolla på LED från hypercolor.de som jag länkade till ovan.
De passar och är ganska ljusstarka.
Ang just bagageutrymme så funderar jag att installera 1 till lampa på vänster sidan.
|
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
|
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång |
| Ons 13 maj 2015 8:09 |
|
Hur monteras denna? Ser helt klart intressant ut!
|
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
| Ons 13 maj 2015 10:01 |
|
| Den kläms runt sidorna på bagagerumsgolvet. Den kan skjutas fram och tillbaka, både rakt och diagonalt. Är gjord i aluminium.
|
|
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm |
| Ons 13 maj 2015 10:05 |
|
| Dubbelpost
|
|