Forum - Golf 7 (13-19) - Ny bil. Nya bilen hämtad

S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Fre 27 mar 2015 18:48 Svara med citat
Mitt första inlägg här. Men läst ett bra tag för att få svar på frågor i min jakt på ny bil.

Det blev en vit Sportcombi 1.4 TSI DSG GT. En demo bil med ca360 mil på mätaren. Med följande utrustning:R-line in/ute, pluspaket, dragpaket, bensinvärmare med fjärr och 17-tumsfälgar.

Den ska hämtas på torsdag Very Happy Så nu Har jag lite frågor?
Det finns ju inget reservhjul, så jag undrar om det finns någon typ av inredning eller fack man kan lägga i reservhjuls baljan.
Sen undrar jag om det finns något liknande som dessa till Golfenhttp://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-MEGA-POW ER-LED-cargo-trunk-light-KI-R för att få bättre ljus i bagageutrymmet.

Det kommer säkert fler frågor.

*titel ändrad.


Senast ändrad Fre 03 apr 2015 12:57, ändrad totalt 1 gång
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Fre 27 mar 2015 19:47 Svara med citat
Hej och grattis till nya bilen, jag beställde ett nödhjul till min Golf pris 500 kr. Jag valde bort rep.kittet som finns i bilarna original.
Honken
Golf 7 TSI140 GT R-line-15 Ort: Göteborg
Fre 27 mar 2015 21:36 Svara med citat
Grymt fin bil du köpt! Jag har nästan samma spec. på min och är helnöjd! Ang. fack till reservdelsbaljan så finns det med i tillbehörskatalogen till vanliga Golfen men inte SC så jag är osäker på om det passar, men du får väl höra dig för med en handlare. Det har artikelnummer 5G0 061 103, se sidan 39 i länken http://personbilar.volkswagen.se/content/medialib/vwd4/se/pdf/kopa_och _koera/tillbehoer/golf-tillbehoer-10-2012/_jcr_content/renditions/rend ition_0.file/golf_1012_sv-low.pdf
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Fre 27 mar 2015 21:44 Svara med citat
Jag har tipsat tidigare om två saker:
S319 skrev:
Det finns ju inget reservhjul, så jag undrar om det finns någon typ av inredning eller fack man kan lägga i reservhjuls baljan.

Om du inte har Dynaudio tycker jag du ska skaffa en sån här

S319 skrev:
Sen undrar jag om det finns något liknande som dessa till Golfen http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-MEGA-POWER-LED -cargo-trunk-light-KI-R för att få bättre ljus i bagageutrymmet.

Jag köpte den här diod-lampan till skuffen. Lyser riktigt bra, starkare än så tror jag inte man vill ha. Vill du ha ljus på båda sidorna enl. Skoda-länken måste du själv dra kabel till vänstersidan och sätta dit en lamphållare eller diodlist.

· · · – – – · · ·
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Fre 27 mar 2015 21:53 Svara med citat
När det gller uppgradering til LED så köpte jag LED lampor från denna sida:
http://www.hypercolor.de/navi.php?suchausdruck=golf+7&JTLSHOP=otjs9s58 k9cbt2rc4damlh5av2
Kanske inte de billigaste, men lampor håller än.
De gällde skuffen, handsfack o sminkspeglar, resten är ju LED original.
Jag valde 6000 kelvin.
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Lör 28 mar 2015 2:06 Svara med citat
Grattis till nya bilen. Jag väntar också på en vit R-Line så jag tycker av naturliga orsaker att du gjort ett bra val Smile
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Lör 28 mar 2015 10:14 Svara med citat
Tack för alla svar, nu är det bara att försöka lista ut vad jag vill ha.
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Fre 03 apr 2015 13:09 Svara med citat
Som rubriken säger så är bilen hämtad. Otroligt nöjd fast jag inte hade råd med något Soltak, men sådana går säkert bara sönder... Rolling Eyes

Allt är bättre än föra bilen som var en Mazda6 sportscombi 2.3 automat.

Men har lite funderingar angående bagarumsmattan som följer med i dragpaket, är inte den jäkligthal. Sen undrar jag om det bara går att nollställa färdatorn från inställningar i touchpanelen?
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Fre 03 apr 2015 17:09 Svara med citat
S319 skrev:
Sen undrar jag om det bara går att nollställa färdatorn från inställningar i touchpanelen?


Jag kan nollställa färddatorn från ratten i min GTI i alla fall. Jag vet inte ifall din ratt ser lika dan ut som min, men jag byter menyer med de olika pilarna och nollställer med ett långtryck på "ok" knappen.

Bild
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Lör 04 apr 2015 9:54 Svara med citat
Blåbäret skrev:
Jag kan nollställa färddatorn från ratten i min GTI i alla fall. Jag vet inte ifall din ratt ser lika dan ut som min, men jag byter menyer med de olika pilarna och nollställer med ett långtryck på "ok" knappen.


Japp. Min ratt ser likadan ut. Tyckte att jag höll in Ok knappen tillräckligt länge, men jag får prova igen.
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Lör 04 apr 2015 16:11 Svara med citat
Tänk också på att några av funktionerna i färddatorn har flera olika minnen.

Bränsleförbrukningen till exempel har ett korttidsminne som nollställs varje gång du parkerar bilen, ett långtidsminne som du kan nollställa själv, och ett tredje minne som nollställs varje gång du tankar.
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Lör 04 apr 2015 16:48 Svara med citat
Okej, jag lyckades återställa långtidsminet. Den som håller reda på tankning nollar den sig själv när man tankar?
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Lör 04 apr 2015 17:32 Svara med citat
S319 skrev:
Okej, jag lyckades återställa långtidsminet. Den som håller reda på tankning nollar den sig själv när man tankar?


Svar ja. Den heter "förbrukning sedan tankning" eller något liknande.
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Sön 05 apr 2015 19:35 Svara med citat
Är det någon som vet eller till och med har någon sådan här.
[IMG]http://forumbilder.se/EB006/2015-04-05-13-20-22.jpg?width=150[/IM G]
Annars får jag kontakta VAG på tisdag.
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Sön 05 apr 2015 19:55 Svara med citat
tur-ture skrev:
Jag har tipsat tidigare om två saker:
Jag köpte den här diod-lampan till skuffen. Lyser riktigt bra, starkare än så tror jag inte man vill ha.


Den lampan som det länkades till först verkar vara slut ,skulle denna passa http://www.ebay.co.uk/itm/C5W-2x-CAN-BUS-41mm-CREE-WHITE-182mA-12V-BLA NCO-LAMP-CAR-TRUCK-COCHE-41-42-/121361559931?pt=LH_DefaultDomain_186&h ash=item1c41b6717b
frippan
Golf 7 1.4 122hk Ort: Eskilstuna
Sön 05 apr 2015 20:16 Svara med citat
S319 skrev:
Är det någon som vet eller till och med har någon sådan här.
[IMG]http://forumbilder.se/EB006/2015-04-05-13-20-22.jpg?width=150[/IM G]
Annars får jag kontakta VAG på tisdag.


Ett alternativ
http://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-VOLKSWAGEN-VW-GOLF-7-VII-CARGONIZER-R ESERVERADMULDE-AUFBEWAHRUNG-GRAU-/311272545079?pt=LH_DefaultDomain_77& hash=item48794a1b37
frippan
Golf 7 1.4 122hk Ort: Eskilstuna
Sön 05 apr 2015 20:18 Svara med citat
S319 skrev:
Den lampan som det länkades till först verkar vara slut ,skulle denna passa http://www.ebay.co.uk/itm/C5W-2x-CAN-BUS-41mm-CREE-WHITE-182mA-12V-BLA NCO-LAMP-CAR-TRUCK-COCHE-41-42-/121361559931?pt=LH_DefaultDomain_186&h ash=item1c41b6717b


Den ser ut att fungera, dock verkar den vara lite svagare om man skall tro siffrorna, dock har jag lärt mig att man inte alltid skall tro på dom hos ebay säljare.
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Ons 15 apr 2015 21:05 Svara med citat
Beställde ovan nämnda lampa, den är kanske 2-3mm för kort Sad Så jag får leta vidare. Efter som jag tycker ljuset i bagageutrymmet är för dåligt.
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Tor 16 apr 2015 0:08 Svara med citat
Kolla på LED från hypercolor.de som jag länkade till ovan.
De passar och är ganska ljusstarka.
Ang just bagageutrymme så funderar jag att installera 1 till lampa på vänster sidan.
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Tis 12 maj 2015 19:47 Svara med citat
Nu har originallampan i bagaget byts till en från hypercolor.de. Beställde 2 olika, den som rekommenderas till Golfen http://www.hypercolor.de/Kofferraum-LED-Lampe-fuer-Golf-7_1 och en som skulle vara ljusstarkare http://www.hypercolor.de/42mm-Power-LED-festoon-style-lamp-Hypron-seri es Märkte ingen direkt skillnad, så nu sitter den som är för Golfen.
Har även löst problemet med matkassar och dylikt åker fram och tillbaka i bagaget med denna http://shop.ahw-shop.de/kofferraum-steckmodul-vw-passat-/-vw-golf-orig inal-einsatz-zubehoer
Sen avslutde jag med att beställa ändrören eller vad man ska kalla dom från Skoda Yeti. Tyckte att det blev sådär. Ska försöka slänga upp bilder i helgen.
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång
Ons 13 maj 2015 8:09 Svara med citat
S319 skrev:

Har även löst problemet med matkassar och dylikt åker fram och tillbaka i bagaget med denna http://shop.ahw-shop.de/kofferraum-steckmodul-vw-passat-/-vw-golf-orig inal-einsatz-zubehoer
.


Hur monteras denna? Ser helt klart intressant ut! Regular Smiley
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Ons 13 maj 2015 10:01 Svara med citat
Den kläms runt sidorna på bagagerumsgolvet. Den kan skjutas fram och tillbaka, både rakt och diagonalt. Är gjord i aluminium.
S319
Golf 7 1.4 TSI GT DSG Ort: Stockholm
Ons 13 maj 2015 10:05 Svara med citat
Dubbelpost