Forum - Golf 7 (13-19) - Obekväm sittdyna

a92100
Golf 7 TDI -15 Ort: Åtvidaberg
Fre 22 maj 2015 13:38 Svara med citat
Hej!

Just köpt en ny TDI 105 Masters. Efter ett tag så började jag uppleva att sittdynan i framsätet är obekväm. Svårt att beskriva med det känns hårt och obekvämt längs med "mittvecket" i dynan. Det är inte extremt men det räcker för att jag ska reta mig nåt så f.......t på det. Obegripligt för mig, har aldrig upplevt problem med andra bilar. Har förstört lite av nöjet med nya bilen. Det blir ju ännu svårare att förstå när tusen o åter tusen nya Golfägare verkar åka runt jättenöjda. Är 189 lång och väger 81 kg.

Nån annan som känner igen sig?

Har förstås hört av mig till min säljare men han är på semester just nu. Vad nu han kan göra..
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm
Lör 23 maj 2015 10:25 Svara med citat
Vilka stolar har du? Jag har haft passat med standardstolarna och dom är väl inte jättebekväma men har inte upplevt dom problemen du beskriver. Nu valde jag ergo stolarna istället och dom är helt underbara! Men annars får du väl köpa en geldyna och lägga på stolen? Om det nu inte visar sig vara nåt fel på den dvs, har du kollat om du känner samma sak i passagerarstolen?
a92100
Golf 7 TDI -15 Ort: Åtvidaberg
Sön 24 maj 2015 20:09 Svara med citat
Geldyna löser kanske problemet men att ha det i en ny bil känns inget vidare. Stolarna är vanliga stolar i masterspaketet.
Har bara åkt kortare sträcka i passagerarstolen, men tendenserna finns där. Byta till ergostol vore ju fantastiskt men kostar väl skjortan.
Vore på ett sätt skönt om nån annan hade samma problem så man inte tror att man bara inbillar sig..