Forum - Golf 7 (13-19) - Problem med farthållaren

Mats63
Golf 7 2015 Ort: Karlskoga
Fre 22 maj 2015 11:50 Svara med citat
Jag har upptäckt ett problem med min farthållare (Golf7-15). När jag åker på 90-väg och minskar farten med -10 knappen till tex 70 km/h och sedan vill minska till 69 km/h med -1 knappen så ökar den inställda hastigheten till lägen mellan 72-86 km/h. Är det någon annan som har upptäckt detta? Sad
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång
Fre 22 maj 2015 12:22 Svara med citat
Är det inte så att du är "för tidig" med att trycka på "-1", dvs så att bilen då inte hunnit ned till 70, och därmed sätts den aktuella hastigheten du har just när du trycker? Knappen heter ju "set", vilken innebär att den sätter hastigheten man har just då. Däremot skillnad på knappens funktion om du tex ligger I 70 på farthållaren (och I verkligheten) och vill minska till tex 69, då minskar den med "-1" vid varje knapptryck.
Mats63
Golf 7 2015 Ort: Karlskoga
Fre 22 maj 2015 13:03 Svara med citat
Du kan ha en poäng där, tack. Jag ska kolla om det kan räta ut min fundering. När jag trycker på "SET" flera gånger i rad så räknar den ned farthållarens inställda värde, men jag ska testa mer.