Forum - Golf 7 (13-19) - Stänga av strålkastarspolning?

Guza
Golf 7 SC -15 Ort: Malmö
Sön 17 maj 2015 16:38 Svara med citat
Vet någon om det går att stänga av spolningen av strålkastarna?
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Sön 17 maj 2015 16:50 Svara med citat
Kanske med VCDS.
09-Cent. Elect.
07-Coding
long coding helper
i Byte1 bocka av bit 1 (Headlight washer instaled)
Vet ej om det hjälper, men värt att testa.
Sen läste jag någonstans att man kan förlänga intervall innan strålkastarspolare sätter igång.
muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm
Mån 18 maj 2015 8:47 Svara med citat
Om du inte vill använda dig av spolning så är det bara att innan du spolar stänger av strålkastarna.. då kommer det bara på rutan... quickfix... Smile
Guza
Golf 7 SC -15 Ort: Malmö
Mån 18 maj 2015 15:40 Svara med citat
muhaa skrev:
Om du inte vill använda dig av spolning så är det bara att innan du spolar stänger av strålkastarna.. då kommer det bara på rutan... quickfix... Smile


Hehe härligt bonnatrick😀

Ska testas!
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Ons 03 jun 2015 14:32 Svara med citat
Guza skrev:
Vet någon om det går att stänga av spolningen av strålkastarna?


Eller leta rätt på spolarpumpen till lyktorna och lyft av kontaktstycket till den, då är det färdigspolat !!

Har alltid gjort det på äldre bilar , men vet ej om dessa nyare bilar ger nått felmeddelande, men kan va värt att testa..

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!