Från en dag till en annan så upptäckte jag plötsligt att ratten är sned, dvs när jag ligger på motorväg och kör spikrakt så ligger ratten några grader åt vänster. Kan släppa ratten där utan att bilen drar åt något håll.
Har mig veterligen inte kört in i någon trottoarkant, ner i ett hål eller liknande. Åkte förbi och kollade täcktrycket men det blev ingen skillnad.
Är det en hjulinställning som behövs? Åtgärdar det sneda rattar?
Min ratt satt irriterande snett från leverans och det "kunde inte åtgärdas" enligt vw hammarby. Fruktansvärt irrterande så jag gjorde en fyrhjulsinställning vilket nog var bra då alla vinklar var märkligt off...Spikrak ratt fortfarande trots en määääängd trottoargnugg (trafikskolebil 6.000 mil)
Glömde svaret: en fyrhjulsinställning (om du har 4 motion annars räcker framhjuls) löser problemet!
Dom ggr vi haft problem med sneda rattar på jobbet med vag bilar, så beror det till 99.9% att man gjort något. Ratten justerar sig aldrig av sig själv. Om nu inget havererat. Man justerar ratten med en 4 hjuls inställning. Säker på att du får samma svar av din lokala märkes verkstad.
Jag försöker inte skylla ifrån mig. Jag har säkert kört på något utan att jag tänkt på det
Ville mest bara bekräfta att en sned ratt fixar sig när man gör en hjulinställning. Då får jag boka in en sån när jag satt på sommardäcken (inom ett par veckor).
Måste krävts en hel del för tro mig när jag säger att min bil åkt ner i potthål som tyckts meterdjupa och gnuggat trottoarer så att texten snart inte syns på däcken men ratten förblir spikrak