Forum - Golf 7 (13-19) - Sim-kort i Golfen

tommy5547
Golf 7 Alltrack 1.8 Ort: Stockholm
Mån 21 mar 2016 22:46 Svara med citat
Läste någonstans att man kan ha ett SIM-kort i bilen så den ansluter till Car-Net automatiskt.
Dock verkar det som man ska ha "Premium Mobile Phone Preparation". Jag har bara "Comfort Mobile Phone Preparation" så jag är förmodligen stekt.
Låta mobilen ligga och vara en hotspot är inte aktuellt.

Men - borde jag inte kunna köpa någon USB-dongel-grej där jag sätter i SIM-kortet och så fort tändningen är på - startar dongeln och blir Internet-Hotspot som bilen ansluter till?

Någon som trixat med detta?

/Tommy
bobbo_x
Golf 7 GTE -16 Ort: Falköping
Tis 22 mar 2016 8:04 Svara med citat
tommy5547 skrev:
Läste någonstans att man kan ha ett SIM-kort i bilen så den ansluter till Car-Net automatiskt.
Dock verkar det som man ska ha "Premium Mobile Phone Preparation". Jag har bara "Comfort Mobile Phone Preparation" så jag är förmodligen stekt.
Låta mobilen ligga och vara en hotspot är inte aktuellt.

Men - borde jag inte kunna köpa någon USB-dongel-grej där jag sätter i SIM-kortet och så fort tändningen är på - startar dongeln och blir Internet-Hotspot som bilen ansluter till?

Någon som trixat med detta?

/Tommy

Jag har satt en bärbar router i usb uttaget, men det borde gå lika bra med en wifi sticka. En router är egentligen onödig eftersom du kan skapa en hotspot i bilen, men jag hade routern liggande så jag tog den.