Felet då var tydligen skavda kablar till lambdasonden samt nått med den nyinstallerade motorvärmarkablaget in till kupén,något som Berners hittade direkt. Lampan har ej lyst efter det,och en kompensation från Folkes Bil blev att dom bjöd på halva nästkommande service.
Nu blev det dax för 12 000 mila service och bokning gjordes hos Folkes Bil (Mekonomen) så jag kunde utnyttja "halva priset". Igår gjordes servicen och stannade på hemvägen i Östersund för ärenden,och när jag skulle starta bilen igen så nog faaan lös nu motorelektroniklampan IGEN.....Mekonomenverkstaden som gjort servicen kontaktades som inte förstod nånting om vad som kunde vara fel.
Så nu står man här igen för att avvakta vad dom ska hitta på denna gång då.
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 29 maj 2015 13:03
Extremhacke skrev:
Så nu står man här igen för att avvakta vad dom ska hitta på denna gång då.
Det blev så att jag åkte till en lokal bilverkstad och läste av felkoden.....och den visade att luftmassemätaren var spänningslös.Och felet var bara att kontakten till den var lös.Så enkelt som fan att fixa men det hamnade ändå på en slutsumma på 676:- för felsökningen. Jag ringde idag till Folkes Bil (Mekonomen) och berättade vad som var felet,dom tackade för att jag ringde och tyckte det var konstigt att motorelektroniklampan inte lös på en gång utan först efter 1:stoppet efter 10mil. Jag orkar inte bråka om betalningen för felsökningen (vilken jag tycker dom borde ta),men det kan ju vara svårt att bevisa att det var just dom som glömt stoppa tillbaka kontakten efter servicen. Men å andra sidan e jag fri att ta min bil någon annanstans nästa service vilket jag garanterat kommer att göra.....
/H