Forum - Golf 7 (13-19) - Hjälp med att köpa Golf TSI 140 2015

fetegrete
Golf 7 tsi 140 2015 Ort: Hallstahammar
Mån 29 jun 2015 21:54 Svara med citat
Hej alla!
Fick idag ett bra erbjudande från min bilhandlare att köpa en tornadoröd Golf 2015 140 hk, bilen har bara gått 400 mil. Jag har aldrig ägt en golf innan och vet nästan inget alls om de här bilarna och undrar om Ni skulle kunna hjälpa mig att svara på några frågor. Jag har varit inne på nätet och tagit reda på följande om bilen:

OYD Viktområde 4
C13 Driftsgodkännande tillägg
L16 Fjäderområde 16, endast inbyggd styrn
PF2 Farthållare, adaptiv (ACC), inkl Front Assist och City Emegency Brake
PSP R-line Sportchassi
W16 Highline Plus-paket tvång: ZCA, W4B, PJ5,PF1/2, PSF land:S
W4B 4 dörrar inklusive fönsterhissar bak
WW1 Vinterpaket
ZCA Radio Composition Media
1D4 Dragkrok, manuellt infällbar
FC1 Styrnummer för tillvalsutrustning
KA1 Backkamera Rear Assist
PH2 Klimatanläggning, 2-zons Climatronic
PI2 Lättmetrallfälgar 17 tum Salvador
S5Y R-line kampanj - Stängd för nybestäällning
W17 Dragpaket
WDA Parkeringssensor fram och bak
WIE R-line exteriör
WII R-line interiör

Vad tycker Ni om bilens tillval, verkar de vara ok?
Vad betyder egentligen ”W16” Highline plus-paket. Vad innebär det?
Kan Ni se vad för belysning har denna bil? Xenon? Hittar ingen info....
Något annat Ni saknar som borde funnits med?

m v h
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Tis 30 jun 2015 9:41 Svara med citat
Tycker det verkar vara en fin bil. Dock tror jag Highline plus är detsamma som GT-nivå, inte att förväxla med Pluspaket. Dvs denna bil har nog inte xenonljus, de har koden PXB. Regnsensor verkar inte heller finnas. Det är ju dock inte livsavgörande utrustning och i övrigt är det väldigt komplett skulle jag säga så om priset är riktigt bra är det bara att slå till Smile . Det är fantastiskt fina bilar, Golf.
fetegrete
Tis 30 jun 2015 12:39 Svara med citat
Ok, tack för ditt svar. Misstänkte att det saknades xenonljus på bilen vilket var synd, men man klarar sig väl bra med det andra ljussystemet antar jag.
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Tis 30 jun 2015 15:09 Svara med citat
Hade aldrig beställt en ny bil utan xenon, men får man ett bra pris på en demobil är det naturligtvis en annan fråga i o m att denna bil verkar ha allt annat som är "viktigt".
fetegrete
Tis 30 jun 2015 16:21 Svara med citat
Ja det är en demobil som jag fått ett mkt bra pris på. Jag hade gärna oxå sett att där varit xenonljus och dynaudio ljudsystem på bilen. Men hur bra är det vanliga halogenljuset? Ni som inte har xenon är ni nöjda med ett ljus? Och ljud?
Pops
Ingen VW Ort: Malmö
Tis 30 jun 2015 20:09 Svara med citat
Har kört både halogen och xenon hyfsat mycket i mörker och är lika impad av halogenljuset som besviken på xenon. Tycker inte skillnaden är ekonomiskt försvarbar med den rätt häftiga prisskillnad som föreligger. Tror många väljer xenon pga "coolhetsfaktorn" Wink
Tycker faktiskt det är lite värre att missa dynaudio men upplevde vid tidigare bilhyra att originalanläggningen trots allt är helt ok att leva med.
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång
Ons 01 jul 2015 6:50 Svara med citat
Pops skrev:
Har kört både halogen och xenon hyfsat mycket i mörker och är lika impad av halogenljuset som besviken på xenon. Tycker inte skillnaden är ekonomiskt försvarbar med den rätt häftiga prisskillnad som föreligger. Tror många väljer xenon pga "coolhetsfaktorn" Wink
Tycker faktiskt det är lite värre att missa dynaudio men upplevde vid tidigare bilhyra att originalanläggningen trots allt är helt ok att leva med.

Jag upplevde snarare motsatsen när jag fick en Golf 7 som hyrbil vid ett tillfälle med halogenljus, att halogenljusen var betydligt ljussvagare på vägen än xenon (som jag har på min egna bil).
Nu var ju detta I vintras vid regn och våt vägbana, men det är iaf mina reflektioner Rolling Eyes