Forum - Golf 7 (13-19) - Fläkten går inte efter motorn stängs av efter bilen mappades

kjensen
Golf 7 2,0 Ort: Stockholm
Sön 14 jun 2015 15:01 Svara med citat
Hej Hej

Ny på linan, äger en Golf VII -13 150 hk , mappade bilen hos BSR,fläkten startade ofta efter motorn stängdes av innan mappningen gjordes och förstår att det är fullt normalt , men nu gör den inte det, läste något inlägg att det har med partikelfilter rengörning & AC etc , BSR påstår att de inte rör något som har med detta att göra och att bilen styr detta själv om fläkten skall starta eller inte , för övrigt funkar allt normalt temperatur etc, Confused
Tacksam för en kommentar !
Kurt
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm
Mån 15 jun 2015 8:29 Svara med citat
Jaa.. Personligen hade jag inte låtit BSR ta i min bil med tång, har hört alldeles förmånga historier om moderna bilar som fått fnatt efter att de lagt hand på dem.

Lämna in på VW kanske?
Vår TDI startar inte fläkten så ofta efter avstängd bil, kan på rak arm inte säga att det skett en enda gång faktiskt..

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Mån 22 jun 2015 11:39 Svara med citat
kjensen skrev:
mappade bilen hos BSR,fläkten startade ofta efter motorn stängdes av innan mappningen gjordes och förstår att det är fullt normalt , men nu gör den inte det

Är utetemperaturen samma?
Om du mappade hos BSR antar jag att du inte har PPC:n så att du själv kan gå tillbaka till original och testa hur fläkten beter sig?

Hur blev bilen att köra, BSR:s siffror visar på betydligt bättre acc?

· · · – – – · · ·
macattac
Golf 7 GTE Ort: Stockholm
Tis 23 jun 2015 10:28 Svara med citat
En idé är att då motorn inte behöver arbeta lika mycket för att uppnå samma effekt efter mapping så blir den inte lika varm. Prova att köra bilen ordentligt varm (som en biltjuv) med mkt korta sträckor så att fartvinden inte hinner kyla o se om det blir samma.

Dock har jag inget ont att säga om BSR. Har mappat 2 audi, 2 BMW, 1 Mercedes och en Porsche hos dem. Inga strul med någon bortsett från att mercan blev törstigare efteråt.