Forum - Golf 7 (13-19) - Golf GTI 14 byta mot Passat Alltrack 15

muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm
Mån 22 jun 2015 9:54 Svara med citat
Halllå!

Jag har idag en fullutrustad GTI - 14 som rullat ca 2500 mil. Då jag ska få tillök i aug har jag börjat fundera på att byta ut min GTi mot en kombi..

När jag tittar på vad som finns på marknaden så är utbudet rätt begränsat och en Golf SC ligger rätt högt i pris jämfört med en passat alltrack(gamla karossen), det känns om jag får mer bil för pengarna om jag köper en passat.. Golfen är en nyare bil än passaten vilket gör att priset är lite högre.

Är jag helt tappad i mina funderingar? Vad tror och tycker ni?
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Mån 22 jun 2015 10:11 Svara med citat
Helt tappad tycker jag inte att du är. Kan du bara leva med att det är det äldre skärmarna, stereo osv. jämfört med Golfen du har idag, så är det ju fortfarande en fantastiskt fin bil förra Passaten.
muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm
Mån 22 jun 2015 10:30 Svara med citat
Hej Johan!

Jag trivs med min Golf och med utrustningen jag har.. det känns lite som att gå tbx i tiden när man tittar på gamla passaten.. om jag fått välja så hade jag hellre tagit den nya men då kommer jag behöva lägga rätt mkt i mellan.

Var och kollade på en passat med 18", premium och executive paket som gått ca 1300 mil för ca 285 000.

Jag är inne på min andra golf 7 och eftersom jag haft mkt utr på båda dess bilar vill jag ha motsvarande om jag skulle köpa en SC... köper jag en passat blir det en större bil samt en bil som jag inte har haft tidigare...
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Mån 22 jun 2015 11:10 Svara med citat
Leon ST / Octavia Combi eller Superb Combi?

· · · – – – · · ·