Forum - Golf 7 (13-19) - Vindrutetorkan

Deje
Golf 7 1.2 tsi Masters Ort: Göteborg
Fre 19 jun 2015 6:54 Svara med citat
Har nu haft min bil i 16månader ,och igår när jag åkte hem i ösregnet körde jag med automatiskt intervall på vindrutetorkarna . som jag brukar göra ,men jag la märke till en irriterade sak och det va att högra vindrutetorkarbladet inte gick ända ner i i "viloläget" . Det gjorde att jag såg bladet i höger nederkant av vinruta hela tiden så länge jag hade automatiskt intervall på , men så fort jag stängde av vindrutetorkarna så gled den ända ner i sitt riktiga läge . kan jag ha missat att det ska vara så i 16-månader eller är det nått fel ?

deje
Reinoj
Golf 7 1.2 TSI -15 Ort: Falkenberg
Fre 19 jun 2015 10:34 Svara med citat
Min gör det också, Det är ingenting som stör mig det viktiga är att den går ner i parkeringsläge och det gör den alltid.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 19 jun 2015 10:39 Svara med citat
Deje skrev:
Har nu haft min bil i 16månader ,och igår när jag åkte hem i ösregnet körde jag med automatiskt intervall på vindrutetorkarna . som jag brukar göra ,men jag la märke till en irriterade sak och det va att högra vindrutetorkarbladet inte gick ända ner i i "viloläget" . Det gjorde att jag såg bladet i höger nederkant av vinruta hela tiden så länge jag hade automatiskt intervall på , men så fort jag stängde av vindrutetorkarna så gled den ända ner i sitt riktiga läge . kan jag ha missat att det ska vara så i 16-månader eller är det nått fel ?

deje

Jag är inte säker, men tror att de ska göra så.
Guza
Golf 7 SC -15 Ort: Malmö
Fre 19 jun 2015 10:43 Svara med citat
Samma med min. Så fort man stänger av funktionen så parkerar den i "hemmaläget"