patrike
Ingen VW V5 -99 Ort: Borås |
| Ons 18 feb 2009 11:37 |
|
Hej.
Har såld min bil och har fastnat för en golf v5(150 hk) -99, har inte haft golf tidigare. Bilen är en highline som gått 15000 mil.
Har letat runt en del på nätet men inte kunnat hitta någon matnyttigt från personer med erfarenhet och kunskap så nu förlitar jag mig på att ni kan hjälpa mig med just detta.
De frågor jag har är:
Bensinförbrukning?
Kamkedjan.. byts den eller inte. Service, någon som är dyrare än andra?
Kvalitetsmässigt, är motorn bra?
Samt andra saker man skall kolla efter, slitdelar, rost etc.?
Berätta gärna om era erfarenheter från denna bil, både positiva och negativa.
Är just v5:an jag är sugen på och är inte gti, 1,6 eller 1,8, vr6 etc då jag redan hittat massor med info om dessa.
Det är många frågor och jag är mycket tacksam för alla svar jag får!!
mvh Patrik
|
|
nitr2ox
Donator 175
Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm |
| Ons 18 feb 2009 11:48 |
|
"Standard features" på alla Golf MK4 är ju rost runt handtaget på bakluckan, knepigt att byta och hjälper inte alltid, live with it.
Om man har fönsterhissar finns det en risk att rutorna faller ner i dörren på grund av för dåliga plast fästen, hyffsat lätt åtgärdat och utbytesfästena är i metall vilket gör att det inte händer igen.
Läste något om att vissa Golfar hade problem med tändspolen, dock ska detta vara bytt på garantin på de bilar som hade problemet.
Kvalitetsmässigt är motorerna i alla fall i mina ögon bra, Golfar går och går och sen går dom lite till.
Var väl det jag hade i huvudet just nu, någon annan får gärna fylla i/rätta mig.
Välkommen till vwgolf.se i alla fall! Här får du svar på det mesta som rör din golf
|
|
aantie
Golf 4 2.0 Ort: Ockelbo |
| Ons 18 feb 2009 18:00 |
|
| Även frammskärmarna har en förmåga att kunna rosta.
|
|
MissLazer
Golf 4 GTI V5 -01 Ort: Torsby |
| Tor 19 feb 2009 18:14 |
|
| Va också lite skeptisk till V5an när ja skulle byta märke, har alltid åkt volvo förut å bytte bort den mot en 01a med 170hk... Ja googlade en hel del å snackade med massor med folk om just motoralternativet men nu e ja iaf skitnöjd me bilen, inte haft nå krångel alls än så länge. å bränsleförbrukningen ligger på typ 0.7l/mil långkörning
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|