Forum - Golf 5 (04-08) - Hjälp med signalhorn

Marytatata
Golf 5 1,6 -07 Ort: Stockholm
Mån 25 aug 2014 12:27 Svara med citat
Hej,

Är det någon som kan hjälpa mig, min tuta har slutat fungera. Jag kan nog utesluta säkringen men det är svårt att veta för det ser inte ut bland säkringarna som i instruktionsboken, så jag blir förvirrad. Dessutom sitter det inte ens någon säkring på den platsen där det står att signalhorns-säkringen ska sitta och jag har för mig att tutan har fungerat, är dock lite osäker på det då jag inte haft bilen så länge. Är det någon som vet vilken säkring som går till signalhornet på Golf 1,6 -07?
Jag undrar också vart signalhornet sitter och hur man kommer åt det?

Tack!
Alcohol96
Vento 1.8 -95 Ort: Varberg
Mån 25 aug 2014 14:25 Svara med citat
Hejsan, enklare för mig att kolla upp exakt å¨t dig med regnummret men säkring f5 en 20 amp i motorrummet är säkringen till signalhornet, finns även ett relä inne i bilen men tvivlar det är den, finns 2 tutor enligt datorn för mig på den golf 5 jag gått in på sitter i motorutrymmet till höger eller framför/bakom plats eller liknande så leta där och tets ge ström och jord direkt där på för att felsöka om säkringen är hel! funkar det då är det något annat som kabel eller relät
Marytatata
Mån 25 aug 2014 21:07 Svara med citat
Hej, Tack för ditt svar. Problemet är att enligt instruktionsboken så ska det vara precis som du skriver säkring F3, 20 amp. Men de platsen är tom. Jag har också testat lite och det verkar inte som någon säkrings palts stämmer enligt instruktionsboken. Men ingen säkring verkar trasig så jag gissar att det är något annat problem. Tack snälla för hjälpen!
Alcohol96
Vento 1.8 -95 Ort: Varberg
Mån 25 aug 2014 21:53 Svara med citat
F5 sa datorn till mig,

Titta efter signalhornen där ajg sa dem borde sitta, kan vara dålda bakom plast eller liknande, sedan testar du ge ström och jord på dem/dem för att se så dem funkar, funkar dem inte är det bara byta, funkar dem får du felsöka vidare som kablarna/relä/säkringar
Marytatata
Mån 25 aug 2014 21:58 Svara med citat
OJ, mena F5 slant på tangenten Smile Jag får kika vidare, tack för ditt svar!
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Tis 26 aug 2014 22:43 Svara med citat
Signalhornen brukar sitta monterade mellan innerskärmen/hjulhusen, och ytterskärmen, framför hjulen, om man har 2st horn, sitter ibland ett på vardera sidan av bilen.
hannes
Golf 5 1,6 -05 Ort: Ljusdal
Sön 26 okt 2014 14:00 Svara med citat
Hej,
Tutan på min -05:a har slutat att fungera. Säkringen är hel och det knäpper i relät när man trycker på rattkransen. Har tagit bort innerskärmen på båda sidor men hittar ingen tuta. Är det någon som vet var tutan/tutorna sitter ? Regnr XJM348.
Arre
Golf 5 1.6 -06 Ort: Stockholm
Tor 27 aug 2015 16:11 Svara med citat
Hej,
Nu har även tutan på min -06:a lagt av. Jag har ingen aning om vad som är fel men min knäpper också i reläet när man trycker på rattkransen. Hur löste ni era problem?? Skulle uppskatta ett svar på detta bisarra fel otroligt mycket. Regnr: XWY123.
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall
Tor 27 aug 2015 17:51 Svara med citat
hannes skrev:
Hej,
Tutan på min -05:a har slutat att fungera. Säkringen är hel och det knäpper i relät när man trycker på rattkransen. Har tagit bort innerskärmen på båda sidor men hittar ingen tuta. Är det någon som vet var tutan/tutorna sitter ? Regnr XJM348.

Vid dimljusen då?

http://www.golfmkv.com/forums/showpost.php?p=3187759&postcount=27

Bildyslektiker, men jag kan googla.