Forum - Golf 7 (13-19) - Saknas det något på min bakre diffusor/bakkjol? R-line kombi

Linden
Golf 7 SC 150 R-line Ort: Göteborg
Tis 01 sep 2015 16:05 Svara med citat
Hej.

Jag har en Golf mk7 Sportscombi R-line. I bakre diffussorn så är det ett stort hål om man kollar underifrån (obs, ej bakifrån), ungefär som en stor servicelucka. Den är inte centralt placerad som för dragkrok (har ej drag på min) så jag klurar lite på om det saknas en lucka där eller om det helt enkelt skall vara hål där.

Någon som kan ta ett kort hur det ser ut hos er?

Så här ser det ut på min:

Bild

Sorry för dålig bild å smutsig bil Very Happy

//Lindén - Golf SC TSI 150 GT R-line
Honken
Golf 7 TSI140 GT R-line-15 Ort: Göteborg
Tis 01 sep 2015 17:52 Svara med citat
Jag har en liknande specad bil som din, men med dragkrok. Är rätt säker på att det är hålet för den utfälbara kroken du ser, det sitter lite förskjutet mot passagerarsidan av bilen. Om det skall vara ett lock som i ditt fall saknas kan jag tyvärr inte svara på.

[/gallery]
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Tis 01 sep 2015 19:03 Svara med citat
Jag har läst om detta på ett utländskt bilforum.

I England så har alla kombi bilar ett utskuret hål som är stort nog för den utfällbara dragkroken fastän man inte ens kan välja till den dragkroken där. Det blev helt enkelt billigare att bara ha en enda sorts stötfångare till alla bilar. Men den vanliga hatchbacken kan fås med antingen solid eller utskuren stötfångare. Men detta gäller i England och jag vet inte om samma sak gäller i Sverige.

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=6471
Roger
Golf 7 SC -16. R-Line Ort: Karlshamn
Ons 02 sep 2015 7:39 Svara med citat
Jag har det så på min bil med så ska säkert vara så. Blev nog som sagt billigare att sätta samma spoliers på dom.
Syns inte ändå Smile