LaszloG Golf 7 1,6 TDi BMT Masters Ort: Kristianstad
Sön 04 okt 2015 13:46
Hej! Jag har en bil med manuell AC, dvs med tre inställningsrattar på panelen. Längst tv är det värme/kyla-inställning sen har man fläkthastighet i mitten och den tredje åt höger har jag luftflödeomställning.
Bilen varnar för halka ute och visar den aktuella temperaturen ute i mittskärmen mellan hastighetsmätaren och varvräknaren.
Men var är innertempmätaren (och i så fall hur lockar man fram den; gärna även den till mitttenskärmen) som skulle (kanske) visa innertemperaturen? Om det finns alltså.
Har VW missat en sån basic utrustnng?
Tack för hjälpen! Mvh Laszlo
LaszloG Golf 7 1,6 TDi BMT Masters Ort: Kristianstad
Sön 04 okt 2015 14:28
Kan vara så, men har man automatisk AC som man ställer in tempen digitalt eller tvåzons AC då ser man den inställda tempen på en liten skärm (hö resp vä sida fram) på knappradens ytterkanter där även stolvärmereglage sitter. Så någon typ av sensor bör det finnas tycker jag annars hur skulle systemet veta att det är dags att reducera värmen. men kanske inte i min bil.
Då en föjldfråga.
Eftermarknad, snygg digital, gärna med batteridrift och egentligen varför inte: fjärravläsning med/från mobilen så att jag kan styra inkopplingstiden för motorvärmaren. Defas är svindyr, dessutom har jag fjärrstyrnings möjlighet redan via tellstick för utomhusväguttag.