Jag har en Volkswagen Golf 1.6 2011 som jag skulle vilja ha en dragkrok på. Jag undrar vilken dragkrok man bör välja och helst, om det är möjligt, en som inte innebär att man inte måste skära något i stötfångaren bak (kanske är världens dummaste fråga om man nu måste göra det med alla dragkrokar). Vad innebär det med fordonsspecifik elsats? Jag vill gärna att det ska fungera så problemfritt som möjligt och att det blir snyggt. Pris är viktigt men absolut billigaste lösningen är heller inte nödvändig.
Tacksam för svar! Om det finns någon som har en liknande bil med eftermontera dragkrok vore jag väldigt glad om man kunde få se bilder på detta.
Sitter en fast krok från Vestfalia på min variant -10
Montera krok utan att kapa upp bakre stötfångaren kan du glömma, hur menar du att det skulle gå till? Tejp?
En krok är inte vacker, den fyller en funktion. Acceptera det eller skaffa en extra bil, ha en som är snygg och en annan som är praktisk. Har själv kommit till den insikten för många år sen, det är lika lönlöst att försöka använda en hobbybil till vardags som det är att försöka använda vardagsbilen som hobbybil.
Har du behov av krok så monterar du en krok o skiter fullständigt i hur det ser ut, bara den funkar o gör det den ska göra.
Hej. Jag monterade en thule fast dragkrok. Det blir ganska liten åverkan på plasten, då jacket blir i den del av kofångaren som är vinklat in mot underrede. Jag valde en fastmonterad för jag inte tycker om att böka med kroken i ur och skur. Har dessutom hört att dessa har en tendens att krångla när dom varit med ett tag. Det var ganska lätt att montera och passformen var bra. Jag var kanske lite för petig med elen, men tror det lönar sig att göra lödanslutningar till kablarna, tjuvklämmor har jag aldrig gillat! Kraften till styrdosan tog jag från ett 12-uttag där bak, så jag behövde ej dra fram något. Sammanfattning! Ganska enkelt och trevligt jobb. Kostnad ca 2500kr
[/gallery]