Lucas
Golf 7 1,6 Tdi Ort: Sigtuna |
| Mån 06 jan 2014 14:16 |
|
Undrar om det är någon som kan säga om det är värt att betala 6000 extra för Dynaudio paketet?
Funderar att beställa det till min nästa Golf men har inte hört det själv.
Värt pengarna!
|
|
Sevenson
Ingen VW Ort: Göteborg |
| Mån 06 jan 2014 18:23 |
|
Jag har det i min SC. Tyckte 6000 var ok prissatt med tanke på skillnaden mot originalstereon. Är inte jätteinsatt i de tekniska termerna men gillar när det låter bra, och det tycker jag det gör. Velade in i det sista ang Dynaudio, men det tog inte många mil innan jag insåg att jag hade ångrat mig om jag inte valt till (med småbarn hemma är det mest i bilen jag krämar på nuförtiden). Lyssnar du mkt på musik i bilen så gör du ett bra val
|
|
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås |
| Mån 06 jan 2014 19:20 |
|
| Vi lånade hem en bil som hade Dynaudio. Jag har ganska stor erfarenhet av riktigt bra "audiofil hemma anläggningar" och jag måste säga att jag inte alls blev imponerad av ljudet. Men gillar du mycket bas så visst men förvänta dig inte någon super detaljrikedom i ljudet. Personligen tycker jag inte det är värt det.
|
|
Sevenson
| Fre 10 jan 2014 19:23 |
|
| Nu blir man lite nyfiken. Med ovan två något polariserade svar, blev det Dynaudio eller ej?
|
|
golfista
Golf 7 1.4 GT Ort: Göteborg |
| Fre 10 jan 2014 20:25 |
|
Också med erfarenhet av stereohögtalare t.ex. magnepan, dynaudio, qln, genelec bara för att nämna några.
Det låter bra. Faktum är att släktskapet från dynaudio finns där, snärtig bas och ett dynamiskt ljud vilket passar väl just i en bil. Själv så tycker jag att det är viktigt med bra ljud i bilen, något jag prioriterar och beredd att betala för kanske oavsett merkostnad. Jag hade ett Bose-system i min tidigare accord och ljudet i golfen är bättre. 6000 kronor är i sammanhanget peanuts. Bra ljud gör stor skillnad i hur du upplever bilresan. Mitt råd är som du förstår ett rungande - köp!
|
|
X2000
Golf 7 GT TSI 140 DSG Ort: Stockholm |
| Fre 10 jan 2014 21:12 |
|
Hej,
Har Dynaudio i min Golf och för 6kkr låter det bra. Enda nackdelen är att man inte kan ha reservhjul (inte ens nödhjul).
Prioriterar man ljud ... Köp.
|
|
Sevenson
| Fre 10 jan 2014 21:48 |
|
| X2000 skrev: | Hej,
Har Dynaudio i min Golf och för 6kkr låter det bra. Enda nackdelen är att man inte kan ha reservhjul (inte ens nödhjul).
Prioriterar man ljud ... Köp. |
Nödhjul är ju ett tvingande tillval när du beställer Dynaudio. Iaf på SC.
|
|
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad |
| Fre 10 jan 2014 22:12 |
|
Enheten ligger ju i reservhjulet i baljan..... Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
|
|
X2000
Golf 7 GT TSI 140 DSG Ort: Stockholm |
| Fre 10 jan 2014 22:18 |
|
| Sevenson skrev: | | Nödhjul är ju ett tvingande tillval när du beställer Dynaudio. Iaf på SC. |
Går tyvärr inte att kombinera med Dynaudio om man beställer en "vanlig" Golf.
|
|
Bintje
Golf 7 TSI 140 GT Ort: Lidköping |
| Fre 10 jan 2014 22:44 |
|
| Jag fick min igår så slag kan inte ge dig ett fullvärdigt svar, men första intrycket är bra i alla fall. Det är ju en inbyggd EQ så om man vill justera bas mod och diskant kan man göra det. Sen tyckte jag ljudet kom mycket framifrån vilket jag tycker är bra. Jag vill inte höra musiken nerifrån golvet. Jag tycker den hittills verkligen är värd sina 6000kr. Köp säger jag! Lycka till!
|
|
muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm |
| Tis 28 jan 2014 11:58 |
|
Lämnade in min bil igår för lite felsökning och fick en tsi 105 som lånebil med standard ljud.. låter helt kass och då är jag snäll.
Gillar ni att lyssna på musik så rekommenderar jag starkt att köpa till Dynaudio! tack för mig hej!
|
|
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara |
| Tor 10 apr 2014 20:51 |
|
Jag har dynaudio och var rätt nöjd med ljudet, tyckte visst att det var bra bas men inget riktigt tryck. men som av en händelse var jag i bagaget och grejade och hade radion igång, men till min stora förvåning var bashögtalaren död. så när de får fixat igång den kommer jag bli ännu nöjdare.
har ni andra som har dynaudio varit nere med huvet och lyssnat så den verkligen är igång ?
Jonas Det är aldrig för sent att ge upp !!
|
|
muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm |
| Fre 11 apr 2014 8:31 |
|
Tjena!
jag valde till Dynaudio och jag kan säga att det absolut är värt 6 tkr. Även om ljudet inte motsvarar high end prylar så låter riktigt bra och jämför du med orginalet så är det som natt o dag med fördel för Dynaudio! köp!
|
|
Ola G
Golf 7 2014 GTD - DSG Ort: Lund |
| Fre 11 apr 2014 8:58 |
|
HAde jag köpt bilen ny hade det varit ett självklart tillval men jag hittade ingen till salu med Dynaudio och övriga önskade tillval, så det får vara till nästa gång We are what we repeatedly do.
Excellence, then, is not an act, but a habit.
Aristoteles
|
|
Matin
Golf 7 Alltrack TDI -16 Ort: Trollhättan |
| Lör 10 okt 2015 2:59 |
|
| Peter_senior skrev: | | Enheten ligger ju i reservhjulet i baljan..... |
Hej
Undrar hur det ligger till med just detta med reservhjul ihop med Dynradio.
Jag har precis köpt en Golf Alltrack med Dynradio och trodde utifrån konfiguratorn och samtal med säljaren att med Dynradio så utgick reservhjulet. Lite halvnöjd med detta, men bra ljud är ju trevligt...så gick vidare.
Tydligen så fungerar det så här:
TDI med Dynradio = inget reservhjul
TDI utan Dynradio = reservhjul
TSI med Dynradio = reservhjul
Någon som vet varför man inte kan få med reservhjul till en TDI om man valt dynradio? Platsen finns, så antingen är det fel på deras konfigurator eller så är det kanske vikten som ska hållas nere?
|
|
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara |
| Lör 10 okt 2015 18:05 |
|
Jag har TDI och Dynaudio OCH reservhjul !!
Min bashögtalare är inte igång alls om inte ljudet är inställt på Dynamic. Det är antagligen en del som åker omkring o tror att deras bashögtalare spelar !!!
Jonas Det är aldrig för sent att ge upp !!
|
|
Marwin88
Golf 7 R SC Ort: Hallstahammar |
| Sön 25 okt 2015 16:44 |
|
| Jag har dynaudio och är mer än nöjd
|
|