Funderar på att köpa en Golf 1.4 TSI (140 hk) - 07.
Få den för 40 000 kr, är det ett ok pris?
Den har gått. 16 000 mil, bytt kamkedja vid 8000 mil!
Lite rost vid tröskeln och ex vinterdäck annars fint skick.
4 ägare nybesiktad och nyservad.
Motiverat att köpa den för 40 000 kr?
Aldrig ägt en Vw innan. Hoppas ni kan ge mig ett svar.
är den bara ordentlig servad efter bytet av kamkedjan dvs. byte av motorolja+filter varje < 15000km
köp den om ni vill ha den
Men tanke på alla problem jag har haft med min så skulle jag inte säga att oljebyte var 1500:e mil är en garanti för att det inte ska jävlas med kamkedjan. Men det är nog bara jag som har haft sjukt mycket otur.
Alltså. Det är nog bara jag som har haft sånna problem med den. Och nu har ju VAG krupit till korset och kör med goodwill på det, oavsett om man har servat hos märkesverkstad eller inte. Så det ska inte vara några problem. Det ÄR en bra bil, så länge den inte tokstrular.
Alltså. Det är nog bara jag som har haft sånna problem med den. Och nu har ju VAG krupit till korset och kör med goodwill på det, oavsett om man har servat hos märkesverkstad eller inte. Så det ska inte vara några problem. Det ÄR en bra bil, så länge den inte tokstrular.
Nej det är inte bara du som haft sådana problem! Min kedja rök vid ca 3000-mil första gången och höll till ca 9000-mil! Första bytet tog VAG som goodwill, men det andra bytet tyckte dom skulle tas på maskinförsäkringen.
Oljan har hela tiden bytts två gånger om året!
Med tanke på den stora mängd bilar det finns att välja mellan så skulle jag aldrig rekommendera någon att köpa en VW av senare modell och i synnerhet ingen TSI!