Forum - Golf 7 (13-19) - Torkarblad varning Biltema (Ultrablade)

BinaryUmlaut
Golf 7 1,2 TSI -14 Ort: Stenungsund
Sön 01 nov 2015 14:01 Svara med citat
Från Biltemas hemsida:
Torkarblad Ultrablade
Brett sortiment av modellanpassade torkarblad till nya bilmodeller
Motsvarar bilmodellens originalblad.
Aerodynamisk utformning för bibehållen torkförmåga vid hög fartvind, lägre ljudnivå och mindre ränder/vattenstrimmor.
Inga rörliga delar som kan frysa ihop, vilket ger full följsamhet och god torkförmåga även vid minusgrader.
Av högkvalitativt naturgummi.
Dessa torkarblad har unika fästen som bara passar rätt bilmodell.

Lita på texten. Om du knappar in ditt regnummer och inget kommer upp så beror det på att dom inte har något som passar. Jag köpte ett Ultrablade 26" (650 mm) och blev smärtsamt varse att fästet inte passar på torkararmen...
Så nu får jag addera 169:- på köpet av nya torkarblad från typ Bosch, eftersom att jag i princip mördade den DJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA inbrottssäkra kartongen som bladet låg i.
För info så är fästet på Biltemas Ultrablade cirka 4 mm för brett. Fuck my life.
LaszloG
Golf 7 1,6 TDi BMT Masters Ort: Kristianstad
Mån 02 nov 2015 7:00 Svara med citat
Hej!
Jag råkade ut för exakt samma sak för någon vecka sedan. Men personalen var vänlig och tog tillbaka bladet (i Kristianstad) utan problem. Kvitto! Pengarna tillbaka och de erkände på plats att trots fästet ser likadant ut, men bredden stämmer inte. För mitt vidkommande var Biltemas är ca 2mm bredare. Tillräckligt för att inte passa.
Biltema har INTE torkarblad för Golf7 och de vet inte när de evt får in i sortimentet.
Det blev till sist Boschens egna från Mekonomen och de är faktiskt billigigare att köpa parvis. Dvs några tior till styckepriset och du får även det andra bladet. Dyrt givetvis men det verkar inte finnas något annat. Ännu dyrare hos självaste VW handlaren. Är lite rädd att man evt hittar sk universalblad med en massa plastadaptrar som bygger upp på fästets höjd. Då kan jag tänka mig att torkararmens nedre del går väldigt nära motorhuvens bakkant och kanske inte går att öppna motorluckan fullt. Off topic: undrar bara till vilka bilmmodeller passar ovanstående blad med "VW-fäste"?
Gilberto
Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark
Mån 02 nov 2015 11:21 Svara med citat
De här passar perfekt! Och levereras inom 3 dagar från Tyskland.
http://www.scheibenwischer.com/bosch-aerotwin-scheibenwischer-650mm-un d-450mm-a863s.html
€20 = under 200 SKR. Jag kan inte hitta något billigare. Kan andra?
Gilberto

“Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --
LaszloG
Golf 7 1,6 TDi BMT Masters Ort: Kristianstad
Mån 02 nov 2015 11:40 Svara med citat
Tackar så mycket! Det är nästan halva priset jmfr med det svenska.
Utmärkt tips! Tackar igen å alla VW7 ägarnas vägnar. Mvh Laszlo
BinaryUmlaut
Mån 02 nov 2015 20:51 Svara med citat
Gilberto, det där ser riktigt intressant ut! Jag köper tre par direkt Smile Tack!!!
Och Biltemas fäste var kanske 2 mm för brett, jag mätte med skjutmått men kan ha mätt på fel ställe Wink
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Mån 02 nov 2015 21:50 Svara med citat
Tänk på att gummi är färskvara. Bör inte ligga i garaget och vänta till dom gamla är förbrukade 👍
tabugman
Golf 7 1.2 TSi SC -15 Ort: Växjö
Mån 02 nov 2015 22:32 Svara med citat
Gilberto skrev:
De här passar perfekt! Och levereras inom 3 dagar från Tyskland.
http://www.scheibenwischer.com/bosch-aerotwin-scheibenwischer-650mm-un d-450mm-a863s.html
€20 = under 200 SKR. Jag kan inte hitta något billigare. Kan andra?
Gilberto

Hur lyckades du beställa till Sverige? Smile Jag kan inte välja Sverige som leveransland...
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Mån 02 nov 2015 22:59 Svara med citat
Gör en sökning på ebay annars, det finns flera säljare inom EU. Tips, bakre torkarbladet har artnr A282H RP6.
Gilberto
Tis 03 nov 2015 10:21 Svara med citat
ekf skrev:
Gör en sökning på ebay annars, det finns flera säljare inom EU. Tips, bakre torkarbladet har artnr A282H RP6.

Oppps. jag citerade fel kommentar. Sorry.
Gilberto
Tis 03 nov 2015 10:23 Svara med citat
tabugman skrev:
Hur lyckades du beställa till Sverige? Smile Jag kan inte välja Sverige som leveransland...

Hej,
Som du ser på min profil bor jag i Köpenhamn. Det var inga problem. Konstigt att det inte går att beställa till Sverige... Jag anar inte varför. Sorry. Men sök på andra butiker i Tyskland. Någon måske kunna sända till hela Europa och nästan alltid billigare än i Sverige/Danmark.
Lycka till,
Gilberto
Gilberto
Tis 03 nov 2015 10:25 Svara med citat
BinaryUmlaut skrev:
Gilberto, det där ser riktigt intressant ut! Jag köper tre par direkt Smile Tack!!!
Och Biltemas fäste var kanske 2 mm för brett, jag mätte med skjutmått men kan ha mätt på fel ställe Wink

Korrekt! Köp inte tre på en gång! Dom blir gamla innan du ska använda dem.
BinaryUmlaut
Fre 06 nov 2015 17:02 Svara med citat
Jag beställde från skruvat.se, läste att någon hade problem att beställa till sverige ifrån www.scheibenwischer.com. Meeeeeeen dom som jag fick hem från skruvat.se passade inte heller!!!!! Whistle Thumbs down
Så jag returnerar dom. Gick till Toveks i Uddevalla istället och köpte. Svindyrt, men jag tänker inte få en hjärtattack över ett par torkarblad som inte passar.
Men nu har jag varit inne på www.scheibenwischer.com och kollat, och visst fanns Sverige med (Schweden). Så nästa gång beställer jag därifrån.

Här är skillnaden på dom jag köpte från skruvat.se (och biltema) och VWs egna.
Bild
oops_164
Golf 4 99:a Ort: Skåne
Lör 07 nov 2015 8:29 Svara med citat
BinaryUmlaut skrev:
Från Biltemas hemsida:
Torkarblad Ultrablade
Brett sortiment av modellanpassade torkarblad till nya bilmodeller
Motsvarar bilmodellens originalblad.
Aerodynamisk utformning för bibehållen torkförmåga vid hög fartvind, lägre ljudnivå och mindre ränder/vattenstrimmor.
Inga rörliga delar som kan frysa ihop, vilket ger full följsamhet och god torkförmåga även vid minusgrader.
Av högkvalitativt naturgummi.
Dessa torkarblad har unika fästen som bara passar rätt bilmodell.

Lita på texten. Om du knappar in ditt regnummer och inget kommer upp så beror det på att dom inte har något som passar. Jag köpte ett Ultrablade 26" (650 mm) och blev smärtsamt varse att fästet inte passar på torkararmen...
Så nu får jag addera 169:- på köpet av nya torkarblad från typ Bosch, eftersom att jag i princip mördade den DJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA inbrottssäkra kartongen som bladet låg i.
För info så är fästet på Biltemas Ultrablade cirka 4 mm för brett. Fuck my life.

Knepig rubrik!
Borde stått Varning för ej läskunniga konsumenter!!!

WinkWinkWinkWink

Gör inte jag det så gör nån annan det!!!