fastson
Donator 100
Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar |
| Ons 16 okt 2013 22:11 |
|
Går det tro?
Modellen T91 finns att köpa billigt på Ebay (med VW märke å allt). Hade varit bra att kunna ha en fjärr hemma och en på jobbet.
Man slipper även problemet med att ha den hängandes på nyckelringen eller liggandes i kläderna där den kan trilla ur (hände mig men jag hittade den lyckligtvis igen).
Någon som vet eller värt ett försök?
|
|
fastson
Donator 100
| Fre 18 okt 2013 22:01 |
|
Ska tydligen gå enligt Webasto.
Men, vart hittar man säkringen när värmaren är fabriksinstallerad?
Fjärris beställd, 350 kr.
|
|
fastson
Donator 100
|
stebor
Passat 7 46708431390 Ort: Malmö |
| Fre 04 apr 2014 10:56 |
|
Hej.
Enligt Webasto, om den är fabriksmonterad ska det inte gå med att rycka säkringen utan måste kodas på via OBD uttaget.
Men har du lyckats kanske jag oxå kan göra samma sak på min Alltrack. Men vet inte viljen säkring jag ska rycka.
Ska se om jag kan hitta säkringsschema för Alltrack.
Nån som vet mer om detta med att ansluta en extra T91R.
Hittade min på en sight för 40 euro, där Volkswagen ville ha 2500 kr plus 1500 för att synka den med Alltracken.
|
|
fastson
Donator 100
| Sön 06 apr 2014 19:37 |
|
| Du får googla efter säkringsschema, hoppas att någon vänlig själ lagt upp ett. Annars får du göra ett besök hos VW, tror man kan begära ut ett schema där.
|
|
stebor
| Sön 06 apr 2014 21:40 |
|
| fastson skrev: | | Du får googla efter säkringsschema, hoppas att någon vänlig själ lagt upp ett. Annars får du göra ett besök hos VW, tror man kan begära ut ett schema där. |
Googlat schema men "no luck"
|
|
fastson
Donator 100
|
stebor
| Mån 14 apr 2014 22:31 |
|
Yeep hittade den oxå, men stämde inte med min bil
|
|
Feskslo
Passat 7 Ort: Norge |
| Mån 28 apr 2014 20:46 |
|
| stebor skrev: | | Yeep hittade den oxå, men stämde inte med min bil |
Hei!
Jeg ønsket å ha to fjernkontroller til webastoen på min nye passat stasjonsvogn 4m 2014, og bestilte en ekstra fra Polen (orginal) på ebay. Sendte en e-mail til min VW forhandler og forhørte meg om pris for å kode den nye fjernkontrollen, NOK 982!!!!!! Helt uaktuelt!.
Søkte mer på nettet og fant dette forumet og ser at flere har samme problem, MEN ser ut til at du dro ut feil sikring. Jeg dro ut sikring nr 15 (https://sites.google.com/site/1810martin/passat-b7-fuse-assignment). Satte sikringen tilbake og trykte OFF på fjernkontrollen. Voilla! Håper dette kan fungere for deg og. Lykke til!
15 10A
Rain and light sensor
Heated rear window relay
Heated windscreen relay
Climatronic control unit
Air conditioning system control unit
Reversing camera system control unit
Control module for terminal and engine start control system
Remote control receiver for auxiliary coolant heater
|
|
stebor
| Tis 29 apr 2014 7:42 |
|
Hej.
Jag köpte http://www.aliexpress.com/snapshot/6055082577.html och installerade det på en PC med XP. (kostnad c:a 160 kr). Därefter anslöt jag den och lyckades köra test för att sen kunna komma åt CODING och där fanns det väldigt tydligt hur jag skulle göra. Synkade för säkerhets skull bägge. Nu funkar båda T91 remote. Men tack för tipset om Fuse scheme och dra säkringen.
|
|
glade
Golf 6 Golf Bluemotion -10 Ort: Göteborg |
|
fastson
Donator 100
|
stebor
|
fastson
Donator 100
| Fre 17 okt 2014 13:50 |
|
Ah bra.
Har köpt en annan grej därifrån, de är pålitliga. Det enda problemet var att paketet skickades till Schweiz innan det sorterades om till Sverige.
|
|
akehudik
Passat 7 2.0TDI 4M DSG -13 Ort: Hudiksvall |
| Sön 21 dec 2014 10:19 |
|
| Tack för informationen. Jag har en Passat -13, för mig var det säkring nr 15. Pratade med säljaren på Bilmetro fjärrkontrollerna stjäls i Tyskland. Dom hyr in studenter som flyttar bilarna inför vidare transporter. Det var ofta dom fick in bilar som fjärren till värmaren saknades. Jag köpte min på E Bay också för 293 kr plus 73 i frakt.
|
|
fka
Passat 7 kombi Ort: Uppsala |
| Tis 24 nov 2015 2:59 |
|
| stebor skrev: | Hej.
Enligt Webasto, om den är fabriksmonterad ska det inte gå med att rycka säkringen utan måste kodas på via OBD uttaget.
Men har du lyckats kanske jag oxå kan göra samma sak på min Alltrack. Men vet inte viljen säkring jag ska rycka.
Ska se om jag kan hitta säkringsschema för Alltrack.
Nån som vet mer om detta med att ansluta en extra T91R.
Hittade min på en sight för 40 euro, där Volkswagen ville ha 2500 kr plus 1500 för att synka den med Alltracken. |
Har en Passat 2011 med original Webasto Thermo Top V bensin och har skaffat en extra fjärr Webasto VW T91R.
Provade att dra säkringen för mottagaren i bilen (nr 15 i kupén på min bil, säkringsschema ska VW verkstad ge ut på kunds begäran) men nya fjärren parkopplar inte.
Kontaktade då VW verkstad för prisuppgift (700 kr), men fick rådet att först prova med att lyfta batteripolen för att åstadkomma helt spänningsavbrott för att sedan hålla in Off på fjärren samtidigt som batteriet kopplas in igen.
Har tänkt testa men undrar om detta är en vedertagen metod - för det fall rycka säkringen inte fungerar?
Webasto skriver i instruktionen till T91 att för värmare med W-bussaktivering kan som alternativ en 30A säkring i motorrummet dras. Anses en originalmonterad Thermo Top ha W-buss (eller motsvarande) aktiverat?
Har förstått att det är skillnad på Telestart T91 och T91R - men det ska väl i detta fall vara T91R som är den rätta fjärren (VW verkstad trodde inte det spelade någon roll eftersom "båda såg likadana ut", vilket inte kändes som det mest övertygande argumentet)?
|
|