tommy5547
Golf 7 Alltrack 1.8 Ort: Stockholm |
| Mån 30 nov 2015 20:54 |
|
Tja!
Läser trådarna här på forumet för Golf 7. Naturligtvis ställs frågor om diverse fel och sånt.
Men jag undrar, är det någon som är HELT nöjd med sin Golf, som aldrig haft ett enda problem?
Dessa hör man ju inte så ofta från eftersom de inte har någon anledning att skapa fråge-trådar... Och den hemska Jantelagen tillåter inte att man skriver sånt hehehe...
Så jag undrar - Har du haft en Golf helt utan problem?
/T
|
|
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå |
| Mån 30 nov 2015 22:27 |
|
| Min nuvarande Golf GT -13 har gått 3100 mil nu, jag har inte haft ett enda fel på den, inte ens felet med att torkarna inte torkar riktigt. Den kommer nu att bytas in till en Golf Alltrack med leverans i februari, hoppas att den blir lika felfri.
|
|
Frosnam
Golf 7 R och en 2.0 TDI 4M Ort: Nynäshamn |
| Mån 30 nov 2015 22:41 |
|
Jodå, bara nöjd här med med undantag på två skitgrejer egentligen.
1) För att fälla ned solskyddet så måste man föra handen till högersidan på solskyddet, eftersom det ligger lite infällt i taket och man kommer inte åt kanten annat än på högerkanten, där det är lite avfasat.
2) När frugan har kört bilen så är stolen långt fram och försöker man då sätta sig på förarstolen så slår man i ratten med knäna. Inget konstigt i det... MEN, för att dra bak stolen så måste man in långt i bilen för att komma åt plastgrejen som man justerar stolen med. Varför inte ha något som går längs med hela framändan på stolen som de flesta andra bilar har? Skitirriterande att krypa in halvvägs i bilen för att dra bak stolen...
I övrigt - nej, inga fel. Bara helnöjd!
|
|
Örjan-Visby
Golf 7 1,4 Tsi 140 GT Ort: Gotland |
| Mån 30 nov 2015 23:27 |
|
| tommy5547 skrev: | Tja!
Läser trådarna här på forumet för Golf 7. Naturligtvis ställs frågor om diverse fel och sånt.
Men jag undrar, är det någon som är HELT nöjd med sin Golf, som aldrig haft ett enda problem?
Dessa hör man ju inte så ofta från eftersom de inte har någon anledning att skapa fråge-trådar... Och den hemska Jantelagen tillåter inte att man skriver sånt hehehe...
Så jag undrar - Har du haft en Golf helt utan problem?
/T |
Jo jag är väldigt nöjd. Köpte min 140tsi med r-paket i mars. En lite detalj som kunde varit bättre är backljuset. Senaste färden till jobbet på 4 mil så var genomsnittsförbrukningen 0,47l/milen. Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
|
|
wide
Golf 8 Ort: Uppsala |
| Tis 01 dec 2015 6:55 |
|
Varje dag man kör bilen, så får jag tanken. Fan varför ska jag byta denna.. . Men som bilintresserad så vill man byta ändå. Men självklart lutar det åt ytterligare en Golf..
|
|
tommy5547
Golf 7 Alltrack 1.8 Ort: Stockholm |
| Tis 01 dec 2015 7:45 |
|
Gött o höra att ni är nöjda! Då är jag lugn igen. Har ju beställt en Golf Alltrack som ska komma i vinter...
|
|
Gilberto
Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark |
| Tis 01 dec 2015 11:32 |
|
Jag har haft min i 1½ år nu och det har aldrig varit något problem med den bortsett från att den vänstra backspegeln fälldes litet långsamt in och ut. Vilket påpekades hos ÅF och utan snack bytte de hela spegeln på 30 minuter och nu är allt super. Jag kör mycket motorväg i Danmark och har en genomsnittlig förbrukning på 22 km på en liter bensin. (ja, jag vet att man räknar "omvänt" i DK).
Min bil:
Golf 7 1,4 TSi 140 Highline DSG BMT
Onyx vit, komfort-paket, Panorama-soltak, Xenonljus med LED körljus & LED bakljus, parkeringssensor och assistent, (parkerar själv!) el-speglar m/värme & infällning funktion, Discovery Pro Nav, bluetooth, Dynamisk fartpilot, City Emergency Brake och Front Assist, Ergonomi-förarsäte med massage funktion, mörktonade fönster bak, sportsfjädring, 18" alufälgar, 2 zoner AC klimat, regnsensor, sätesvärme, 4x el-rutor, multifunktionsratt, läderstolar “Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --
|
|
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad |
| Tis 01 dec 2015 17:50 |
|
Ja - Jag är nöjd ☺!
Det kommer du säkert också att bli. Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
|
|
Honken
Golf 7 TSI140 GT R-line-15 Ort: Göteborg |
| Tis 01 dec 2015 20:22 |
|
| Jag är också väldigt nöjd, har haft min i precis 1 år och kört 1400 mil. Efter bara en månad med bilen så köpte i även en lätt begagnad Golf 1,2 TSI DSG till min fru, går lite mindre men vi är lika imponerade och nöjda med den. Enda felet på den sistnämnda var att den elektroniska P-bromsen spökade under en dag och inte ville funka i auto-hold läget, men sen löste det sig av sig själv. Dumt med sådana spök-fel, VW ska kika på det i samband med service om 2 veckor. Min R-line har inte haft några problem.
|
|
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm |
| Ons 02 dec 2015 9:56 |
|
Nöjd, med några små irriterande detaljer.
bilen har gått 1200mil ca 13mån gammal, 140hP manuell låda, bixenon o LED bak.
Signalhorn är "roslig" dvs. inte den klara tonen som i början. Väntar med åtgärd tills jag lämnar in
för ett xtra oljebyte om nån vecka.
vid 2 tillfällen tappades "minne" till USB-stickan. (drog ut stickan o satte tillbaka så fungerade det som det skulle).
Desfrosterfunkt funkar lite annorlunda än på vanliga bilar: defroster till elbackspeglar sköts separat via ratten i dörren,
isf tillsammans med defrosterknappen till bakrutan.
Immar på framrutans insidan.
Å så förbrukningen är klart över det angivna, men jag kör inte med ägg under pedalen.
BTW den är svårt att uppnå även med ett frikt äggskal. Kör man med ett miljöskadat äggskal (xtra tunnt) så kan man komma ner till de uppgifter, nästan
|
|
Golf GT 2015
Golf 7 GT 1,4 Ort: Eskilstuna |
|
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås |
| Ons 02 dec 2015 14:14 |
|
| Här finns en till nöjd Golf-ägare. Fick jag ändra på något så skulle jag inte placera cd-spelaren i handskfacket inte heller ett USB-uttag bakom en lucka.
|
|
Stringfellow
Golf 7 TDI 150 GT BMT Ort: Stockholm |
| Ons 02 dec 2015 16:41 |
|
Enormt nöjd efter 4500 mil. Har en rätt fullsmetad bil och kommer välja Golf SC igen när det är dags att byta 2017.
Passaten är fin, men inte behöver man storleken speciellt ofta?
Audi/BMW/Volvo går bort för det går inte att gå in en vettig familjekombi under 335 000 kr, om man som mig behöver dragkrok och har vant sig vid bränslevärmare, Dynaudio, halvskinn, adaptiv farthållare, automat mm mm.
|
|
ragge1
Golf 7 1,6 tdi -14 Ort: Norge |
| Ons 02 dec 2015 16:42 |
|
Nøjd men skule haft bättre backljus 14- Golf VII tdi
09- XC70 D5
|
|
BengtO
Golf 7 SC 1,2 TSI Ort: Karlskoga |
| Ons 02 dec 2015 19:39 |
|
| Nöjd, men kommer att välja sportstolar till nästa Golf. Svankstödet på "komfortstolarna" lämnar tyvärr en del övrigt att önska på långfärder för mig som har lite ryggproblem.
|
|
Färjkarlen
Golf 7 1.4 TSI R-line -15 Ort: Utomlands |
| Ons 02 dec 2015 21:27 |
|
Supernöjd med min Golf! Körde 35mil förra helgen och 0,55 visade förbrukningen, helt ok!
Kan inte komma på nåt jag inte gillar än......återkommer eventuellt!
|
|
LaszloG
Golf 7 1,6 TDi BMT Masters Ort: Kristianstad |
|