_Daniel_xX
Ingen VW Ort: Helsingborg |
| Fre 04 dec 2015 19:43 |
|
Hej
Golf TSI 110 finns på kampanj för 174.900kr och jag är väldigt sugen på en Golf faktiskt eftersom jag tycker dem är riktigt bekväma och tysta med fin inredning. Känns som att man får mycket bil för pengarna men jag har ändå några frågor.
Drar TSI 110 mycket olja? Har ju läst en del om andra motorer förr som dragit en hel del olja.
Är det "Longlife service" på TSI 110? 3000 mil känns ju överdrivet.
Är det någon som vet om denna "kampanjbilen" saknar utrustning som man borde ha? Vet inte riktigt om den har masterspaketet eller inte..
Finns det någon prutmån whatsoever på kampanjbilar?
|
|
BengtO
Golf 7 SC 1,2 TSI Ort: Karlskoga |
| Fre 04 dec 2015 20:12 |
|
Hittills har den inte dragit någon olja alls, runt 200 mil körda och så vitt ögat kan bedöma oförändrad nivå. TSI110 har variabla serviceintervall (eller vad det kallas) så man har både en inspektionsservice samt en oljebytesservice. Motorn känner själv av när oljebyte behövs beroende på körstil och hur mkt lång- respektive kortkörning den gått.
Om utrustningsnivån är tillräcklig eller inte är upp till dig, men du har ju adaptiv farhållare (superbra) och därmed autobroms. Även Bluetooth. En bra bruksbil.
Prutmån knappast, i alla fall inte så mycket, men du kanske kan få med lite extrautrustning i form av mattor, skyddsfilm till trösklar, motorvärmare eller sånt. Och bra pris på vinterdäck!
|
|
Örjan-Visby
Golf 7 1,4 Tsi 140 GT Ort: Gotland |
| Fre 04 dec 2015 23:09 |
|
| _Daniel_xX skrev: | Hej
Golf TSI 110 finns på kampanj för 174.900kr och jag är väldigt sugen på en Golf faktiskt eftersom jag tycker dem är riktigt bekväma och tysta med fin inredning. Känns som att man får mycket bil för pengarna men jag har ändå några frågor.
Drar TSI 110 mycket olja? Har ju läst en del om andra motorer förr som dragit en hel del olja.
Är det "Longlife service" på TSI 110? 3000 mil känns ju överdrivet.
Är det någon som vet om denna "kampanjbilen" saknar utrustning som man borde ha? Vet inte riktigt om den har masterspaketet eller inte..
Finns det någon prutmån whatsoever på kampanjbilar? |
Jag fick en ordentlig rabatt när jag köpte min 140 Tsi med R design. Då ingick Rdesign i priset. Sedan köpte jag till en del tillbehör bland annat bränslevärmare. Så i mars var rabatten riktigt bra.
Lycka till Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
|
|
SällanDär
Golf 7 1,2TSI Masters -14 Ort: Uppsala |
| Lör 05 dec 2015 15:33 |
|
Priset är bra!
Den innehåller Masters som standard nu för tiden.
Räkna med att du får pytsa i 1-1,5liter olja per 1000mil. Jag har inte fått någon varning av bilen utan valt att kolla själv ca var 500:e mil och då brukar jag få fylla på en skvätt som sagt.
Instämmer helt i att bilen är överraskande komfortabel och tyst.
|
|
Örjan-Visby
| Lör 05 dec 2015 15:42 |
|
| Örjan-Visby skrev: | Jag fick en ordentlig rabatt när jag köpte min 140 Tsi med R design. Då ingick Rdesign i priset. Sedan köpte jag till en del tillbehör bland annat bränslevärmare. Så i mars var rabatten riktigt bra.
Lycka till |
Fick 13 % rabatt (38000:-) ytterligare på min 140 tsi efter r design paketet ingick i grundpriset i december 2014 och bilen kom i mars 2015 Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
|
|
_Daniel_xX
Ingen VW Ort: Helsingborg |
| Mån 07 dec 2015 10:38 |
|
Handlaren ville inte ge mig en enda krona i rabatt eller vinterdäck. Även när jag har köpt begagnade bilar förr har man kunnat snacka sig till vinterdäck De ska värdera min bil på ons så jag tänkte pressa säljaren då.
Är det någon som vet när de började tillverka 1.2 TSI med kamrem istället för kedja?
Att behöva fylla på olja var 500-1000 mil känns inte direkt bra. Av alla bilar jag kört förr har jag aldrig behövt fylla på en droppe.
|
|
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång |
| Mån 07 dec 2015 15:03 |
|
| _Daniel_xX skrev: | Handlaren ville inte ge mig en enda krona i rabatt eller vinterdäck. Även när jag har köpt begagnade bilar förr har man kunnat snacka sig till vinterdäck De ska värdera min bil på ons så jag tänkte pressa säljaren då.
Är det någon som vet när de började tillverka 1.2 TSI med kamrem istället för kedja?
Att behöva fylla på olja var 500-1000 mil känns inte direkt bra. Av alla bilar jag kört förr har jag aldrig behövt fylla på en droppe. |
Angående oljeförbrukning. Min 1.4 TSI dricker iprincip ingen olja alls, så det verkar ju onekligen vara lite olika på olika bilar?
|
|
sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg |
| Mån 07 dec 2015 15:55 |
|
| _Daniel_xX skrev: | Handlaren ville inte ge mig en enda krona i rabatt eller vinterdäck. Även när jag har köpt begagnade bilar förr har man kunnat snacka sig till vinterdäck De ska värdera min bil på ons så jag tänkte pressa säljaren då.
Att behöva fylla på olja var 500-1000 mil känns inte direkt bra. Av alla bilar jag kört förr har jag aldrig behövt fylla på en droppe. |
Min 1,2 tsi tog en 1,2 liter på 500 mil Det är mycket kamrem är det i golf 7 från början
|
|
SällanDär
Golf 7 1,2TSI Masters -14 Ort: Uppsala |
| Mån 07 dec 2015 16:26 |
|
Jag hade Audi A4 2,0TDI 2010 innan och det var samma oljeförbrukning på den.....runt 1liter på 1000mil.
Mina tidigare Volvo däremot klarade sig utan "mellanpåfyllning".
1,2TSI i Golf mk7 har haft kamrem sedan introduktionen. Och mig veterligen har inte 1,2 motorn sålts på svenska marknaden i tidigare Golf generationer.
|
|
Örjan-Visby
| Mån 07 dec 2015 22:31 |
|
| Duratec skrev: | | Angående oljeförbrukning. Min 1.4 TSI dricker iprincip ingen olja alls, så det verkar ju onekligen vara lite olika på olika bilar? |
Ingen oljeförbrukning på min 1,4 tsi efter 750 mil Golf 1,4 Tsi GT 2015
Porsche Boxster S 2013
|
|
wide
Golf 8 Ort: Uppsala |
| Tis 08 dec 2015 7:06 |
|
Ingen oljeförbrukning på min 1,4 på 2000mil. .
|
|
BengtO
Golf 7 SC 1,2 TSI Ort: Karlskoga |
| Tis 08 dec 2015 14:10 |
|
| Kan möjligtvis oljeförbrukningen vara relaterad till hur man kör in bilen? Fast å andra sidan, många verkar ju ha problemet direkt man hämtar ut bilen. HAr som sagt bara kört runt 200 än men är försiktigt optimistisk.
|
|
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång |
|
sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg |
| Tis 08 dec 2015 16:55 |
|
| sunesh skrev: | | Min 1,2 tsi tog en 1,2 liter på 500 mil Det är mycket kamrem är det i golf 7 från början |
Jag skrev fel rätt är en halv liter på 500 mil
|
|
wide
Golf 8 Ort: Uppsala |
| Ons 09 dec 2015 7:07 |
|
| Duratec skrev: | Vill minnas att vi tog ut våra ungefär samtidigt?
Min slog dock precis om till 5100 mil...  |
Haha precis, det gjorde vi!
Jodå, den står mest i garaget och gosar till sig.. . ( har för nära till jobbet...
)
|
|