Forum - Golf 6 (09-13) - Placera pallbok på Golf VI?

Helleman
Golf 6 1.6 TDI Ort: Trosa
Lör 12 dec 2015 14:49 Svara med citat
Har sökt men inte lyckats hitta något förutom på Golf 2 och Golf 3 typ... eller så har jag inte lyckat använda rätt sökord...

Var placerar ni era pallbockar när ni lyfter bilen i fram? Jag ska under och montera motorvärmare men hittar inget bra ställe att placera bockarna på. Jag lyfter på originalplatsen under tröskeln, men får inte plats med en bock samtidigt som lyften är där.
Funderar på att placera bocken på den bakre länkarmsinfästningen, själva runda delen, borde kanske funka?
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Lör 12 dec 2015 16:27 Svara med citat
Jag sätter pallbocken framför eller bakom domkraften vilket fungerat för mig

Smile

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Helleman
Lör 12 dec 2015 18:28 Svara med citat
Jo, jag lyckades göra så när jag använde original-domkraften som följde med bilen. Problemet är bara att jag då inte kommer så pass högt som jag vill, samt att det är jobbigt att veva istället för att pumpa med min fina Kamasa domkraft...
Kan ju iofs lägga något under domkraften för att komma lite högre...
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Lör 12 dec 2015 18:44 Svara med citat
Eller sätt kamasadomkraften under länkarmslagringen Dancing

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Helleman
Lör 12 dec 2015 19:29 Svara med citat
Ja visst borde den hålla för det? Det var den jag menade med "bakre länkarmsinfästningen".
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Sön 13 dec 2015 12:07 Svara med citat
Helleman skrev:
Ja visst borde den hålla för det? Det var den jag menade med "bakre länkarmsinfästningen".

När jag hade Golf 6 GTI brukade jag ställa pallbockarna här:

(Samma som ni skriver)

http://www.golfmk6.com/forums/showpost.php?p=259147&postcount=12

Om man har OEM plasttrösklar (som på min R + vår A4) så är det bra att ha en "flexibel" förhöjd distans mellan domkraft och domkraftsfalsen, använder jag alltid oavsett VAG modell.

Biltema lyftskydd

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Lyft verktyg/Lyftskydd-2000024323/

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Helleman
Sön 13 dec 2015 14:53 Svara med citat
Ahh, tusen tack! Och en bra länk till ytterligare ett forum, alltid bra att ha. Smile

Tack a128 och Peter_senior! 👍