Matin
Golf 7 Alltrack TDI -16 Ort: Trollhättan |
| Mån 14 dec 2015 0:32 |
|
Har två funderingar kring fönsterhissarna...
Aldrig varit med om att rutorna blir blöta och fula när man kör ner rutorna. Det verkar som listen som tätar mot rutorna suger upp massa regnvatten. Kan vara att det regnade igår och trots att bilen stått inne över natten och nästa dag är solig, så blir rutorna blöta och fula om man kör ner och upp dem. Vad är grejen med detta?
Nu när det blivit kallt, så verkar det ha lätt för att frysa till också.
Autofunktionen på fönsterhissen på förar sidan har slutat fungera, så nu måste jag hålla ner fönsterhissknappen tills rutan åkt ända ner. Någon som råkat ut för detta?
Fungerar på övriga rutor.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Mån 14 dec 2015 12:33 |
|
| Matin skrev: | Autofunktionen på fönsterhissen på förar sidan har slutat fungera, så nu måste jag hålla ner fönsterhissknappen tills rutan åkt ända ner. Någon som råkat ut för detta?
Fungerar på övriga rutor. |
Hade samma problem med min Golf 6:a när den var ny, verkstaden körde rutan ned en gång och upp en gång utan att släppa knappen, sedan dess har det fungerat.
|
|
Matin
| Mån 14 dec 2015 16:49 |
|
| Hjälpte tyvärr inte att köra ner och upp på min bil
|
|
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping |
| Mån 14 dec 2015 17:16 |
|
| Kör ned rutan helt och fortsätt att hålla knappen nedtryckt ytterligare 5-10 sekunder, kör upp rutan helt och fortsätt att hålla knappen nedtryckt 5-10 sekunder. Då ska klämskyddet vara återställt.
|
|
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås |
| Mån 14 dec 2015 17:43 |
|
| Jag hade samma problem och när jag körde upp rutan så klickade jag två ggr i stället för att hålla knappen intryckt, problemet var borta efter det.
Senast ändrad Ons 16 dec 2015 15:25, ändrad totalt 1 gång
|
|
jdaniels
Golf 7 GT Ort: Motala |
| Mån 14 dec 2015 19:52 |
|
| Matin skrev: |
Aldrig varit med om att rutorna blir blöta och fula när man kör ner rutorna. Det verkar som listen som tätar mot rutorna suger upp massa regnvatten. Kan vara att det regnade igår och trots att bilen stått inne över natten och nästa dag är solig, så blir rutorna blöta och fula om man kör ner och upp dem. Vad är grejen med detta?
|
Har också funderat på detta, om ca 10år lär det ju inte vara roligt med den rosten...
|
|
Matin
| Mån 14 dec 2015 23:47 |
|
| Blåbäret skrev: | | Kör ned rutan helt och fortsätt att hålla knappen nedtryckt ytterligare 5-10 sekunder, kör upp rutan helt och fortsätt att hålla knappen nedtryckt 5-10 sekunder. Då ska klämskyddet vara återställt. |
Detta hjälpte inte för min bil tyvärr.
|
|
Matin
|