Tjena tjena. e helt ny här å heter matte.. är inne på min 3 :e golf
( tidigare ägt en 1:a å en 2:a ) å det finns ju inga bättre bilar ... så nu till mitt lilla problem... hur får jag loss låscylindern till backluckelåset ? ere som på de äldre golfarna eller ere en massa klipps å dyl... tänkte kolla ute på bilen men tänkte att nån kanske redan vet...
Mitt bakluckelås va paj när ja köpte bilen, var inskrivet i kontraktet att de skulle fixa de så ja åkte ner till dom när de fått delen åså fick ja se när de gjorde det.
Clips är det iaf som håller plastkåpan över bakluckan (insidan) och någon skruv, själva låset är ju bara att skruva ut och byta, men clips för "överdraget" om de va de du mena, men det går fint med lite våld
Inga problem att fixa plocka lös hela handtaget och de sen lossar du låskolven och plockar ner den i molekyler och gör rent från oxidationer tänk på att lägga stiften i kolven i rätt ordning annars passar inte nyckeln sen
Tack för svaren.. ska ut å dra lite i grejorna... fick göra så på min golf2 :a också förut... pilla isär kolv å allt så det ska nog gå bra , nu när jag vet hua att få loss kåpan... mors mors. å ha det!