SH
Golf 7 SV-2016, Tsi 1.2 Ort: Uppsala |
| Mån 21 dec 2015 12:59 |
|
Pekskärmen på min SV reagerar dåligt , ibland Ok ,ibland får man trycka 2-3 gånger innan den reagerar.
Finns det fler som har samma problem och hur har VW löst det ?
|
|
Sbuddz
Golf 7 1.4TSI 150 SC DSG Ort: Göteborg |
| Tis 22 dec 2015 12:59 |
|
Jag fick i dagarna hem ett brev från Mechanum ?!?
I det stod att det finns en uppdatering för Mediaskärmen.
Kanske har med det att göra men brevet borde väl komma från VW i första hand?
Ring eller gå in till din verkstad och fråga om det finns någon uppdatering. Jag är inte dum i huvet, har bara otur när jag tänker 
|
|
hankenstein
Golf 7 1.2 TSI Ort: Jönköping |
| Ons 23 dec 2015 10:38 |
|
| Sbuddz skrev: | Jag fick i dagarna hem ett brev från Mechanum ?!?
Ring eller gå in till din verkstad och fråga om det finns någon uppdatering. |
Kan nog ha att göra med de allt mer frekventa rapporterna om strul med touch-enheten vid fukt och kyla. Om jag har kupévärmaren inkopplad är det inga problem, men om bilen startas kall och bilen är fuktig invändigt (rå-kall) är skärmen okontaktbar och enheten ställer dessutom in sig själv på radion och pm bluetooth är inkopplad kan den på eget bevåg ringa upp någon random kontakt i tel.boken
|
|
SH
Golf 7 SV-2016, Tsi 1.2 Ort: Uppsala |
| Ons 23 dec 2015 13:56 |
|
| hankenstein skrev: | | Kan nog ha att göra med de allt mer frekventa rapporterna om strul med touch-enheten vid fukt och kyla. Om jag har kupévärmaren inkopplad är det inga problem, men om bilen startas kall och bilen är fuktig invändigt (rå-kall) är skärmen okontaktbar och enheten ställer dessutom in sig själv på radion och pm bluetooth är inkopplad kan den på eget bevåg ringa upp någon random kontakt i tel.boken |
Jag ska kolla upp detta med kall bil men senast det strulade var bilen uppvärmd , verkar vara ett random fel
som uppträder ibland. Ska lämna in bilen för uppdatering efter nyår.
|
|
mechanum
Passat 7 2.0 -14 Ort: Mölndal |
| Ons 23 dec 2015 23:09 |
|
| Sbuddz skrev: | Jag fick i dagarna hem ett brev från Mechanum ?!?
Ring eller gå in till din verkstad och fråga om det finns någon uppdatering. |
Hej!
Som auktoriserad Volkswagen-verkstad såg vi att din bil omfattades av en teknisk uppdatering och skickade ett brev till dig.
Vår vision är att förenkla bilägandet och skapa en bättre serviceupplevelse för alla. Därför försöker vi hitta nya sätt som gör det smidigare för dig som kund att äga din bil. En del i det är att informera dig om vilka tekniska uppdateringar som biltillverkaren rekommenderat ska göras på din bil för att förbättra bilupplevelsen. Varje biltillverkare har ett kontinuerligt förbättringsprogram där de analyserar och åtgärdar problem som de upptäckt på sina bilar - de fortsätter med andra ord att ta hand om bilen hela dess livslängd.
De tekniska uppdateringarna kan utföras på alla auktoriserade Volkswagen-verkstäder, och alla auktoriserade Volkswagen-verkstäder kan se om bilen omfattas av några tekniska uppdateringar.
Kontakta gärna oss eller någon annan auktoriserad Volkswagen-verkstad för att få mer information.
Mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
Mechanum Sverige AB
Senast ändrad Ons 23 dec 2015 23:39, ändrad totalt 1 gång
|
|
mechanum
Passat 7 2.0 -14 Ort: Mölndal |
| Ons 23 dec 2015 23:12 |
|
| hankenstein skrev: | | Kan nog ha att göra med de allt mer frekventa rapporterna om strul med touch-enheten vid fukt och kyla. Om jag har kupévärmaren inkopplad är det inga problem, men om bilen startas kall och bilen är fuktig invändigt (rå-kall) är skärmen okontaktbar och enheten ställer dessutom in sig själv på radion och pm bluetooth är inkopplad kan den på eget bevåg ringa upp någon random kontakt i tel.boken |
Hej!
Vi hjälper dig gärna att kolla om din bil omfattas av den tekniska uppdateringen som nämndes ovan. Om den uppdateringen inte löser problemet behövs en felsökning för att fastställa vad problemet beror på och hur det ska lösas.
Kontakta gärna oss eller någon annan auktoriserad Volkswagen-verkstad för att få mer information.
Mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
Mechanum Sverige AB
|
|
Sbuddz
Golf 7 1.4TSI 150 SC DSG Ort: Göteborg |
| Fre 25 dec 2015 21:29 |
|
I mitt brev stod det specificerat att det gällde Mediaskärmen.
Brevet ligger i bilen nu men jag kan dubbelkolla vid tillfälle. Jag är inte dum i huvet, har bara otur när jag tänker 
|
|
hankenstein
Golf 7 1.2 TSI Ort: Jönköping |
| Mån 28 dec 2015 9:46 |
|
| mechanum skrev: | Hej!
Vi hjälper dig gärna att kolla om din bil omfattas av den tekniska uppdateringen som nämndes ovan. Om den uppdateringen inte löser problemet behövs en felsökning för att fastställa vad problemet beror på och hur det ska lösas.
Mvh
Elsa Blomster
Marknadschef
Mechanum Sverige AB |
Tack för fin service!
|
|