Forum - Golf 7 (13-19) - Rabatter lagerbilar

Tsaren
Golf 7 GT 150hk. 2016 Ort: Karlstad
Sön 20 dec 2015 1:04 Svara med citat
Hej på er!

Köpte i November en Golf SC GT 150, manuell, 2016 på en en Volkswagenfirma. Handlaren hade fått beställa fyra med likadan utrustning men olika färg.

Biilens färg är Limestone Grey Metallic och utrustad med R-line, dragpaket, pluspaketet och parkeringsvärmare. Så backkamera och p-sensorer med mera.

Bilen var registrerad sista oktober och jag köpte den två veckor senare.
Betalade 229 000 för den.
Hur kommer det sig att någon enstaka handlare får beställa med sådana rabatter? (ca 40 000)
Kikade runt på blocket och det fanns inte någon liknande för samma pris i hela Sverige.

Hade en tsi 122 från 2011 innan. Mycket nöjd med den nya. Mer plats för familjen och kameran och sensorerna är guld värda.

För övrigt ville handlaren testa kamkedjan på min inbytesbil innan försäljningen. Om firman köpte min gamla bil och kamkedjan var problematisk hade de inte fått någon ersättning från VW, men så länge jag ägde den hade VW fixat allt på garanti. Var dock inga problem på min gamla TSI 122. Hade även servat och bytt olja på den var 1500:e mil.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 20 dec 2015 5:21 Svara med citat
Bilkompani Kalmar?
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Sön 20 dec 2015 8:08 Svara med citat
När jag köpte min bil, som då var en "personalbil", fick jag ca 50000 i rabatt på den enligt standardavtalet som företaget jag arbetade på då hade med VW. Att en enskild handlare då kan köpa med liknande rabatter tycker jag verkar rimligt i sammanhanget.
Sen kan man ju fundera på om det inte hade varit snyggare att ha vettiga listpriser istället, och skippa alla dessa rabatter som alla ändå ska få....
Tsaren
Golf 7 GT 150hk. 2016 Ort: Karlstad
Sön 20 dec 2015 21:27 Svara med citat
candyweiss skrev:
Bilkompani Kalmar?

Skoglöfs bil i Kristinehamn.
pand11an
Golf 7 1,6 TDI 4M-16 Ort: Stockholm
Sön 20 dec 2015 23:10 Svara med citat
Hej,

Köpte precis en 1,6 TDI 4Motion. Inte en krona i rabatt utöver de kampanjer som finns sedan sommaren.
Fick 50 % rabatt vinterdäck hos Din Bil (Hammaby), men annars inte ett öra extra.
makke1
Ingen VW Ort: Trollhättan
Mån 21 dec 2015 7:58 Svara med citat
Tsaren skrev:
Hej på er!

Köpte i November en Golf SC GT 150, manuell, 2016 på en en Volkswagenfirma. Handlaren hade fått beställa fyra med likadan utrustning men olika färg.

Biilens färg är Limestone Grey Metallic och utrustad med R-line, dragpaket, pluspaketet och parkeringsvärmare. Så backkamera och p-sensorer med mera.

Bilen var registrerad sista oktober och jag köpte den två veckor senare.
Betalade 229 000 för den.
Hur kommer det sig att någon enstaka handlare får beställa med sådana rabatter? (ca 40 000)
Kikade runt på blocket och det fanns inte någon liknande för samma pris i hela Sverige.

Hade en tsi 122 från 2011 innan. Mycket nöjd med den nya. Mer plats för familjen och kameran och sensorerna är guld värda.

För övrigt ville handlaren testa kamkedjan på min inbytesbil innan försäljningen. Om firman köpte min gamla bil och kamkedjan var problematisk hade de inte fått någon ersättning från VW, men så länge jag ägde den hade VW fixat allt på garanti. Var dock inga problem på min gamla TSI 122. Hade även servat och bytt olja på den var 1500:e mil.

Om jag förstått det rätt är det färdigspecade bilar från VW Sverige, där de subventionerar rabatten, alltså betalar återförsäljaren en viss summa som du som köpare annars skulle få betala. Är ju bara tacka och ta emot Smile
muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm
Tis 05 jan 2016 8:54 Svara med citat
Såg att dom rear ut Sciroccon R... har någon kampanj på den och jag misstänker att VW Sverige vill få dessa slutsålda...

DU kan få en Scirocco R för 245 000 med kampanj på 120 000
Golf_VII
Golf 7 1.6 Ort: Hallstahammar
Tor 07 jan 2016 17:30 Svara med citat
Det verkar lite för billigt, runt 300-330 ligger de runt hos återförsäljarna.eller menar du pre facelift bilarna? ja de kan bli extremt svårsålda.
muhaa
Fre 08 jan 2016 14:33 Svara med citat
Tjena!
Jag såg att dom hade en både på Olofssons bil i Handen och på VW i Smista i deras nybilslokal så det är nya bilar av vad jag tror var 15/16... Prislappen var lite konstig första gången jag såg den.. Pris på denna bil 375 000 nu, 255 000...Jag hade min bil på service och servicekillen sa att han skulle byta in sin GTI mot en scirocco då den var galet billigt just nu...
muhaa
Fre 08 jan 2016 14:36 Svara med citat
Den i Haninge hade mer utr så den var dyrare... tror den låg på 299 istället för 420 000
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Fre 08 jan 2016 20:46 Svara med citat
muhaa skrev:
Den i Haninge hade mer utr så den var dyrare... tror den låg på 299 istället för 420 000

Dessa är inte med full rabatt. Jag har fått flera offerter på runt 280 med mer utrustning än 299 bilarna. Så luras inte av denna prissättning Smile
pervokris
Scirocco R -2016 Ort: Göteborg
Lör 09 jan 2016 9:45 Svara med citat
Rabatten på sciroccon består av 104500 sek som VW Sverige står för. Resterande rabatter är de som handlare ger på bil och tillval. Dock springer priset iväg lite när man valt till DCC med mera. Till den sista december gällde rabatten även vid beställning av bil från fabrik. För min del blev det en vit scirocco r med ca 133 000 i rabatt. Inte fy skam