Forum - Golf 7 (13-19) - Composition Media Mirrorlink

ynnotto
Golf 7 sportsvan Ort: Salem
Tis 22 dec 2015 16:56 Svara med citat
Hej!
Har nyligen köpt en VW golf sportsvan 1.2TSI.
Jag har försökt att ansluta Mirrorlink på min Composition Media. Min mobiltelefon är en Samsung Galaxy S5. Jag har bockat för "mirrorlink" i mobilen. Tycker att jag gör allting rätt men får ändå meddelande att något är fel (att det inte kompatibelt med mobilen. Måste jag ladda ner någon app för att få det att fungera?
Nån som vet?
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm
Tis 22 dec 2015 19:17 Svara med citat
ynnotto skrev:
Hej!
Har nyligen köpt en VW golf sportsvan 1.2TSI.
Jag har försökt att ansluta Mirrorlink på min Composition Media. Min mobiltelefon är en Samsung Galaxy S5. Jag har bockat för "mirrorlink" i mobilen. Tycker att jag gör allting rätt men får ändå meddelande att något är fel (att det inte kompatibelt med mobilen. Måste jag ladda ner någon app för att få det att fungera?
Nån som vet?

Hej, jag utgår från att du har MIB II, du måste ansluta telefonen med sladd via USB uttaget för att det skall fungera! Har själv denna funktion på sambons Seat.
ynnotto
Tis 22 dec 2015 20:02 Svara med citat
Hej, antar att jag har MIB ll eftersom bilen lev. 16 dec i år. Jodå jag har anslutit till USB uttaget. På nåt vis verkar det som jag är ansluten trots felmeddelande. Jag kan få in vissa appar som jag laddat ner. Men ingen spegling av mobilen som jag sett på youtube-klipp.
JMB
Golf 7 GT TSI 1,4 SC Ort: Stockholm
Ons 23 dec 2015 0:36 Svara med citat
ynnotto skrev:
Hej, antar att jag har MIB ll eftersom bilen lev. 16 dec i år. Jodå jag har anslutit till USB uttaget. På nåt vis verkar det som jag är ansluten trots felmeddelande. Jag kan få in vissa appar som jag laddat ner. Men ingen spegling av mobilen som jag sett på youtube-klipp.

Ja då har du MIB II, själva mirrorlink är eg bara till för de android telefoner som inte stödjer android auto. Men du får upp ett antal ikoner? Får du även upp en menyrad nedtill alt på någon av sidorna? Vad står det i felmedelandet? Som sagt detta funkar klockrent med iphone, vet att det strulade lite med sambons sony.
ynnotto
Ons 23 dec 2015 12:21 Svara med citat
Jag har åter försökt koppla upp på MIB, både på Android Auto och MirrorLink. Jag ser inga appar och ingen menyrad. MIB visart ett felmeddelande:"Inga kompatibla appar hittades på den mobila apparaten- Eventuellt stöder apparaten inte MirrorLink."
Jag har även uppdaterat min Samsung S5. Får se om dom kan hjälpa mig på VW-verkstan.
Tack för ditt engagemang.
Ingesson
Golf 7 Alltrack 2.0 TDI Ort: Jönköping
Tor 31 dec 2015 8:42 Svara med citat
Kopierade ett inlägg jag gjort i en annan tråd och bättrade på lite, om du inte löst problemet ännu så testa med Android Auto, finaste lösningen jag har sett för mobil integrering Smile

Det finns en sida som man kan ladda ner de Amerikanska versionerna av AA ifrån (då android auto inte stöds i sverige ännu) men först måste aktivera så att man tillåter appar ifrån internet på telefonen.

Gå till "Inställningar -> Säkerhet (eller liknande)" slå till "Okända källor", det gör säkerheten något mindre för stunden men man kan stänga av det så fort man har installerat Android Auto.

Sedan surfar man in på:
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Trycker på den lilla nedåtriktade pilen för nedladdning under rubriken "Latest Upload".

När nedladdningen är klar ska det bara vara att installera och godkänna behörigheter.

Öppna sedan appen i telefonen, var noga med att välja AA som förval i stereon.

Anslut USB-kabeln och gå in och välj din telefon under "devices" i MIB II om inte telefonen ansluter automatiskt.
Ingesson
Tor 31 dec 2015 8:51 Svara med citat
Android auto är förövrigt riktigt bra på röststyrning, vill man aktivera det ifrån ratten så får man hålla inne, inte trycka kort.

Mirrorlink har jag läst andra som har problem med men AA brukar fungera bra när man väl har fått igång det. Sen kan det ju vara andra fel.
Sportsvan
Golf 7 1.2 Sportsvan -14 Ort: Finland
Tor 31 dec 2015 22:36 Svara med citat
Vet ej om ni har 2 USB portar nere i mittkonsolen. Mitt mirrorlink fungerar med usbkabeln i den USB ingång som är längre till höger bara att koppla i och så måste man ha Siri aktiverat. Kommer upp automatiskt. Fungerar ej alls i USB kontakten längre mot föraren. Hoppas detta hjälper någon.
ynnotto
Fre 01 jan 2016 15:06 Svara med citat
Ingesson skrev:
Android auto är förövrigt riktigt bra på röststyrning, vill man aktivera det ifrån ratten så får man hålla inne, inte trycka kort.

Mirrorlink har jag läst andra som har problem med men AA brukar fungera bra när man väl har fått igång det. Sen kan det ju vara andra fel.

Jag har försökt att ta hem appen android auto enligt din beskrivning. Jag får en varning som säger " den här typen av fil kan skada enheten.
Ja, där är jag just nu. Är lite tveksam hur jag ska göra.
Är det nån som vet när AA-appen är tillgänglig i Sverige? På Volkswagen säger de bara i början på 2016.
Ingesson
Fre 01 jan 2016 15:14 Svara med citat
ynnotto skrev:
Jag har försökt att ta hem appen android auto enligt din beskrivning. Jag får en varning som säger " den här typen av fil kan skada enheten.
Ja, där är jag just nu. Är lite tveksam hur jag ska göra.
Är det nån som vet när AA-appen är tillgänglig i Sverige? På Volkswagen säger de bara i början på 2016.

Den varningen kommer alltid upp om man vill installera något utanför Play-store då apparna inte har kontrollerats utav google och kan innehålla skadlig kod, detta betyder alltså inte att den på något sätt innehåller något skadligt utan att de inte har kontrollerats utav google.

Jag har installerat flertalet appar ifrån "apkmirror" och har ännu inte stött på något problem i de apparna, de jag har laddat ner har varit exakta kopior tagna ifrån google, sidan drivs för övrigt utav "AndroidPolice.com" som jag litar på.

Du gör som du vill men jag hade inte oroat mig, annars så har jag inte hört annat än att AA skall komma till Sverige Q1, som Volkswagen säger.