Frosnam
Golf 7 R och en 2.0 TDI 4M Ort: Nynäshamn |
|
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall |
| Mån 02 nov 2015 21:49 |
|
Skicka på Facebook också, det brukar gå snabbt där. Bildyslektiker, men jag kan googla.
|
|
Frosnam
| Mån 02 nov 2015 22:09 |
|
| irbanur skrev: | | Skicka på Facebook också, det brukar gå snabbt där. |
Hmm, kanske det. Men jag har inte bråttom med detta, så det gör inget om det tar lite tid.
Det är mest frugan som kör Golfen. Själv sitter jag i en gammal XC70...
|
|
Frosnam
| Ons 04 nov 2015 15:38 |
|
Volkswagens kundservice har nu svarat och de hänvisar till närmaste verkstad för rådfrågning... suck.
Jaja, jag har mejlat till säljaren nu, får se om han kan få nån klarhet i detta.
|
|
JanneW
Golf 6 SC TDI 1.6 Ort: Kumla |
| Ons 11 nov 2015 17:35 |
|
| Har du tänkt på att återställa infotainmentsystemet till fabriksinställningarna och börja om från början med parkoppling?
|
|
Frosnam
| Ons 11 nov 2015 18:02 |
|
| JanneW skrev: | | Har du tänkt på att återställa infotainmentsystemet till fabriksinställningarna och börja om från början med parkoppling? |
Nej, det har inte testats, ser iofs inte vilken skillnad det skulle göra, men det kan vara värt ett försök.
Har inte fått något svar från försäljaren än btw. Men det är ingen funktion som jag använder ofta ändå, möjligtvis på längre resor, men de flesta resorna med bilen handlar om 1-4 mil cirka och risken att någon ringer mig under dessa resor är obefintlig.
|
|
JanneW
Golf 6 SC TDI 1.6 Ort: Kumla |
| Ons 11 nov 2015 18:08 |
|
Det är klart att din telefon ska lira med bilen.Du har ju pröjsa för den funktionen. Jag har själv en likadan telefon, och jag minns när min Golf var helt ny var det samma strul. Jag löste problemet genom att återställa bår bilens och telefonens nätverksinställningar till farbriksinställningarna. Jag tror att din säljare kommer att säga samma sak som det jag skrev. Återkoppla gärna!
l
|
|
Frosnam
| Ons 11 nov 2015 19:34 |
|
| JanneW skrev: | Det är klart att din telefon ska lira med bilen.Du har ju pröjsa för den funktionen. Jag har själv en likadan telefon, och jag minns när min Golf var helt ny var det samma strul. Jag löste problemet genom att återställa bår bilens och telefonens nätverksinställningar till farbriksinställningarna. Jag tror att din säljare kommer att säga samma sak som det jag skrev. Återkoppla gärna!
l | Japp, jag ska testa och jag återkommer med resultat! Tack för tips!
|
|
homestream
Golf 7 GT 1,4 TSI 140 -15 Ort: Enköping |
| Mån 04 jan 2016 10:00 |
|
| Har du appen truecaller installerad på telefonen? Testa i så fall att ta bort den, det löste problemet för min del. Har att göra med appens enorma kontaktdatabas.
|
|
Frosnam
| Mån 04 jan 2016 10:03 |
|
| homestream skrev: | | Har du appen truecaller installerad på telefonen? Testa i så fall att ta bort den, det löste problemet för min del. Har att göra med appens enorma kontaktdatabas. |
Ja, den är installerad på telefonen. Har inte gjort några fler försök med telefonen, det är mest frugan som kör bilen.
Ska iaf testa att ta bort appen och se om det blir bättre, tack för tipset!
|
|
Walle81
Golf 7 1,2 TSI Masters 2015 Ort: Lund |
| Ons 06 jan 2016 20:21 |
|
Hej!
Har du truecaller eller annan blockerare installerat?
Det brukar hjälpa att avinstallera det, tro det eller ej.
|
|
Unor92
Golf 7 GT 150 DSG7 R-line Ort: Göteborg |
| Ons 20 jan 2016 0:28 |
|
Åk in till VW och låt dom uppdatera programvaran till bilen, borde lösa problemet.
Mvh
|
|
Frosnam
| Fre 22 jan 2016 15:25 |
|
Halloj! Har glömt att uppdatera.
Tog bort truecaller, men det funkar ändå inte. Bilen kopplar upp min telefon via bluetooth, sen så går det kanske 10-15 sekunder, sen försvinner den och bilen söker, hittar och kopplar upp telefonen igen. Så där fortsätter det.
Inte så viktigt egentligen, eftersom det nästan bara är frugan som kör bilen. Har inte testat med hennes iphone 5s än.
|
|