Forum - Golf 7 (13-19) - Problem med tanklucka?

muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm
Tor 11 feb 2016 10:32 Svara med citat
Hej!

lämnade precis in min bil innan nybilsgarantin går ut.. någon där ute som haft problem med att tankluckan blivit väldigt trög att öppna?
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång
Tor 11 feb 2016 12:24 Svara med citat
Hade samma problem med min förra vintern, hade den inne på VW, deras lösning var lite skrämmande då man haft på rikligt med smörjmedel på alla delar och påstod att problemet var löst. Suck! Brick wall

Googlade på det då och hittade bla denna tråd, en enkel fix att göra själv! Regular Smiley

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7137981-Fuel-cap-door-won-t- open
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Sön 14 feb 2016 23:08 Svara med citat
Det började på min häromveckan. Trodde först det hade frusit men problemet kvarstod även vid plusgrader. Man får trycka på luckan och sen flippa upp den m h a bensinkortet så går det, annars fjädrar den inte upp..... Irriterande.
betaride
Scirocco R-16 Ort: Borås
Mån 15 feb 2016 14:48 Svara med citat
Johan B skrev:
Det började på min häromveckan. Trodde först det hade frusit men problemet kvarstod även vid plusgrader. Man får trycka på luckan och sen flippa upp den m h a bensinkortet så går det, annars fjädrar den inte upp..... Irriterande.

Det finns en färdig åtgärd för detta. Kontakta din VW återförsäljare. Dom bör ha koll på problemet. Har själv inte orkat lämna in min tidigare, men tog tag i det för några veckor sedan när det inte gick att öppna alls. Fungerar klockrent sedan dess. Har inte koll på exakt vad det är dom gör, men det är ett känt problem och fungerar som det ska efter åtgärden.
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg
Mån 15 feb 2016 21:50 Svara med citat
betaride skrev:
Det finns en färdig åtgärd för detta. Kontakta din VW återförsäljare. Dom bör ha koll på problemet. Har själv inte orkat lämna in min tidigare, men tog tag i det för några veckor sedan när det inte gick att öppna alls. Fungerar klockrent sedan dess. Har inte koll på exakt vad det är dom gör, men det är ett känt problem och fungerar som det ska efter åtgärden.

Tack, ska göra detta. Är ju surt att bli stående med tom tank och inte komma åt tanklocket alls.
muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm
Ons 17 feb 2016 14:48 Svara med citat
Hej!
Fick tillbaka min bil efter jag haft bilen inne på vw i smista.. dom bytte tydligen ut hela konstruktionen men behöll tanklocket.. funkar fin fint efter det!
ConnyK
Golf 7 Kombi 1.2 TSI 105Hk Ort: Kalmar
Fre 19 feb 2016 22:01 Svara med citat
Hade strul med min också, de bytte några delar på garantin sen har jag inte haft problem