Unor92
Golf 7 GT 150 DSG7 R-line Ort: Göteborg |
| Sön 17 jan 2016 19:53 |
|
Hej det är så att jag äger en 4 månader gammal Golf GT 150 DSG7 R-line med plus packet som har rullat 600 mil bilen har redan varit inne hos vw 7 gånger pågrund av bla,
• Fel lackering av taket, va för tunt ifrån fabriken enligt dom - åtgärdat
• Bägge främre dörr panelerna tog dom av för att limma fast led belysning linjen som gjorde massa oljud när jag körde - Blev åtgärdat fast nu har det börjat komma tillbaks efter 2 månader....
• Växel lådan tappar växel och motorn varvar högt när jag kör i låg/hög fart hänt 4 gånger nu - Inte åtgärdat än dom pratade om ev uppdatering av programvaran
• Carplay / Mirrorlink tappar anslutning till min mobil hela tiden och skärmen blir även svart fast än knapparna på kanten går att använda - Fick vänta på en uppdatering som tog dom 4 månader att släppa som skulle fixa detta problemet vilket det inte har hjälpt något alls, va ju en av anledningarna för jag köpte bilen och dom sa inget om att det va massa problem med detta när jag köpte bilen. känner mig lurad och besviken f.ö.
Är det någon som har haft ovanstående problem? om så hur gick det för er?
Själv vet jag inte vad jag ska ta mig till verkar som det kommer upp något nytt hela tiden med denna bilen, Har haft bilar som Bmw och Mercedes och har aldrig haft så här många fel med någon annan bil som denna.
Behöver även någon med vcds i närheten av Hisingsen om någon kunde sätta på "Needle swep" vid start av bilen vore sjuk Nice!
|
|
Sbuddz
Golf 7 1.4TSI 150 SC DSG Ort: Göteborg |
| Sön 17 jan 2016 22:01 |
|
Jag har en exakt likadan bil som din, bor oxå på Hisingen och har vcds.
Skicka ett mail till mig så löser vi nåt.
john.a.lindell@gmail.com Jag är inte dum i huvet, har bara otur när jag tänker 
|
|
mikecab
Golf 7 Gti ed 35 Ort: Västerås |
| Mån 18 jan 2016 18:25 |
|
Usch va tråkigt nu blir man nervös 2 veckor till lev av nya bilen.
Vad är needel swep och vcds?
|
|
Kjell.Ason
Tiguan GT Ort: Falköping |
| Mån 18 jan 2016 20:11 |
|
| Unor92 skrev: | | Carplay / Mirrorlink tappar anslutning till min mobil hela tiden och skärmen blir även svart fast än knapparna på kanten går att använda |
Att skärmen blir svart har jag råkat ut för vid ett par tillfällen. Första gången var skärmen svart ett dygn och andra gången en hel helg. Nu är det en dryg månad sedan och den har fungerat hela tiden sedan dess. VW sa att en uppdatering var på gång men inte när den skulle komma så inget är åtgärdat. Tror att det hände i samband att jag testat med Android Auto/Mirrorlink men är inte helt säker.
Mirrorlink använder jag inte annat än att jag provade det när jag fått bilen. Jag har försökr att koppla upp mobilen med Mirrorlink på nytt men inte lyckats. Tror att mobilen har blivit uppdaterad ubder tiden och att orsaken kan vara i den änden. Har en Sony Z3 med Android 5.
|
|
Johan B
Golf 7 SC TSI150 GT DSG Ort: Göteborg |
| Tis 19 jan 2016 21:53 |
|
| Har själv en likadan som din som gått lika långt. Har också drabbats av skrammel i dörrpanelerna, har haft bilen inne två gånger men det kommer tillbaka..... Man kanske kan skylla på alla skitvägar i Göteborg, bilen skramlar väl sönder... I övrigt går den dock som en klocka och tycker ändå det är en kanonbil. Tråkigt att du haft mycket problem, hoppas det löser sig. Vw är ju en billigare bil än BMW och MB så man kan ju inte förvänta sig samma nivå på detaljkvaliteten men allt ska ju ändå fungera på en ny bil, inget snack om saken.
|
|
Unor92
Golf 7 GT 150 DSG7 R-line Ort: Göteborg |
| Ons 20 jan 2016 0:25 |
|
| Johan B skrev: | | Har själv en likadan som din som gått lika långt. Har också drabbats av skrammel i dörrpanelerna, har haft bilen inne två gånger men det kommer tillbaka..... Man kanske kan skylla på alla skitvägar i Göteborg, bilen skramlar väl sönder... I övrigt går den dock som en klocka och tycker ändå det är en kanonbil. Tråkigt att du haft mycket problem, hoppas det löser sig. Vw är ju en billigare bil än BMW och MB så man kan ju inte förvänta sig samma nivå på detaljkvaliteten men allt ska ju ändå fungera på en ny bil, inget snack om saken. |
Dom tog isär dörrpanelerna och ''svetsade'' plastet till LED ljuset alltså själva linjen som lyser nu är ljudet borta helt, roliga är att inte ens VW visste om att detta va problemet, dom skyllde på högtalarens fästen osv och jag har läst väldigt mycket kring detta ljud då jag blir väldigt irriterad, kunde höra det även vid hög musik då hela dörren vibrerade och ljudet kom fram. Tycker du borde boka tid till VW och säga åt dom att åtgärda det för det är ett känt fel, eller borde det vara för att deras lånebilar jag har fått har även samma problem.
|
|
Kalle68
Golf 7 Alltrack TDI -16 Ort: Borås |
| Ons 20 jan 2016 12:21 |
|
Trist att du har haft så mycket problem med din Golf. Jag är nöjd med min än så länge efter 2,5 månad
Jag håller absolut inte med om att det skulle vara bättre kvalitet på BMW. Har haft flera stycken BMW, den senaste var den absolut sämsta. Det var en F31 2013.
|
|
D.a.n.i.e.l
Golf 8 GTI Ort: Tidaholm |
| Mån 08 feb 2016 14:25 |
|
| Vet inte hur många gånger jag varit på verkstag för fel under 1,5 år. Närmar sig nog 10. Oljud bromsar, huvudbromscylinder, orolig styrning mm. Flera gånger för samma fel ibland dessutom.... Vår Polo har fel på kupefläkten som svajer i hastighet men verkstan hittade inget fel. På den ligger bromsarna på också men orkar inte åka mer till verkstaden... Kostar både tid och pengar även om arbetet är gratis. Jag har annat att göra än att laga bilar....
|
|
Marwin88
Golf 7 R SC Ort: Hallstahammar |
| Ons 10 feb 2016 10:48 |
|
| Jag hade min Golf 7 -15 R-Line inne 4 ggr för samma fel, missljud i högtalarna när misik spelades upp via bluetooth. Dom kunde inte lokalisera felet och vill ersätta mog för kostnaden av dynaudio systemet men jag vägrade. Efter ett tag så tog möller bil beslutet att köpa tillbaka min bil.
|
|