Forum - Golf 7 (13-19) - Ljusomkopplare Auto

Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Tor 11 feb 2016 19:09 Svara med citat
Måste vackert erkänna. Jag hade problem med att mina bixenon alltid var tända även vid strålande solsken. ÅF felsökte och sa sig ha åtgärdat men icke! Jag hade hört att känsligheten skulle gå att ställa in men fattade aldrig var det kunde göras...förrän nu. I menyn för "ljus" står det typ kurvljus överst, där kan man välja eco normal och sport. Under denna står det "inkopplingstid" med val: tidig normal och sen. Jag har alltid trott att detta val har med kurvljusen att göra men tydligen inte! Det är alltså DÄR man väljer känslighet....duuuuh
Mranderz
Tor 11 feb 2016 19:11 Svara med citat
För att förtydliga då: tidig innebär i princip konstant tända halvljus även i fullt dagsljus och valet "sen" innebär att halvljusen kan vara släckta även när det är skymning gryning eller molnigt.
Pops
Ingen VW Ort: Malmö
Tor 11 feb 2016 20:36 Svara med citat
Hade för mig att "inkopplingstid" tidig, normal och sen gällde helljusassistenten men är inte säker, får kolla upp bättre,

Volvo V60 ultimate 2023
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång
Fre 12 feb 2016 8:18 Svara med citat
Mranderz skrev:
För att förtydliga då: tidig innebär i princip konstant tända halvljus även i fullt dagsljus och valet "sen" innebär att halvljusen kan vara släckta även när det är skymning gryning eller molnigt.

Aha detta måste jag kolla upp, tycker också att halvvljuset är på väldigt ofta även mitt på dagen.
I vilket läge stod din på ursprungligen?
Mranderz
Fre 12 feb 2016 8:54 Svara med citat
Mitt emellan från början men eftersom jag trodde det hade med kurvljusen att göra ville jag ha dem tända tidigt och ändrade till tidig. Reflekterade aldrig just då att mina halvljus plötsligt typ aldrig släcktes i dagsljus...har inställningen på "sen" nu.
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Fre 12 feb 2016 9:29 Svara med citat
Topp MrA.
Tycker ochså att xenon slogs på lite,lite för tidigt.
Trodde att den funkt hade med AFS att göra. Lätt att missförstå texten i menyn.
Ska testas sätta det i olika lägen.