mikecab
Golf 7 Gti ed 35 Ort: Västerås |
| Fre 19 feb 2016 22:19 |
|
I senaste teknikens värd tog vi hem ytterligare en seger på utrymme komfort och bränsle förbrukning samt kvalité känsla. Dock vann Subura i körupplevelse vilket väger tugnt.
Fick lite snö här om dagen i västerås och koppla ur både esp och antispinn bilen svara med lite sköna uppställ och upplevdes lätt bakhjuls driven som jag tyckte va helt perfekt snabb fördelning till bakhjulen och mycket grepp.
Sakna till och med att jag inte prickade för växlings paddlar i utr menyn vid beställning.
Tyvärr verkar det som det inte går att deaktivera esp helt utan den hamnar i ett sport läge. Kände dock aldig något ingrepp då det gick ganska lugnt till jobbet i morgon rusningen
|
|
spekulanten
Golf 7 1.2 Ort: Vänersborg |
| Lör 20 feb 2016 1:44 |
|
|
|
|
Helmut.K
Ingen VW Ort: Köping |
| Lör 20 feb 2016 10:16 |
|
| mikecab skrev: | I senaste teknikens värd tog vi hem ytterligare en seger på utrymme komfort och bränsle förbrukning samt kvalité känsla. Dock vann Subura i körupplevelse vilket väger tugnt.
Fick lite snö här om dagen i västerås och koppla ur både esp och antispinn bilen svara med lite sköna uppställ och upplevdes lätt bakhjuls driven som jag tyckte va helt perfekt snabb fördelning till bakhjulen och mycket grepp.
Sakna till och med att jag inte prickade för växlings paddlar i utr menyn vid beställning.
Tyvärr verkar det som det inte går att deaktivera esp helt utan den hamnar i ett sport läge. Kände dock aldig något ingrepp då det gick ganska lugnt till jobbet i morgon rusningen |
Biltester kan ibland vara allt annat än vetenskapliga. I VI bilägare nr 2 så påstod man att Subaru Levorg var snål på bränslet och drog en dl mindre per mil jämfört med Golf Alltrack 1,8 TSI. Härom dagen fick jag i nr 3 i brevlådan och då anmärkte tidningen på väl hög bränsleförbrukning för samma Levorg som då var med i ett vintertest...
Samma sak med däcktester. Ett däck kan vinna ett test men få ett mediokert resultat i ett annat. "Däcket understyr på isigt underlag"... Det är väl för fan inte däcket som understyr utan bilen! Samma däck kan säkert göra en bil understyrd och en annan överstyrd. Det måste ju bero mest på bilens konstruktion om en bil är under- eller överstyrd... Har man dessutom ett dåligt däck så kan ju självfallet dessa egenskaper förstärkas ytterligare.
Ja, jag ångrar också att jag inte beställde växlingspaddlar för ynka 800 spänn, eller vad de kostade. Men det kanske bara blir nyhetens behag och så glömmer man funktionen efter ett tag. Må så vara när finessen kostade så lite men nu är ju min bil tillverkad och är på väg.
Oavsett tidningarnas resultat, så verkar det som att ni Alltrack-ägare är väldigt nöjda och det glädjer mig
|
|
Klemman
Golf 7 Alltrack TDI Ort: Malmö |
| Sön 21 feb 2016 18:23 |
|
Vi här nere i Skåne fick också lite snö i veckan och jag håller med paddlar hade varit att föredra men fan så roligt det var att köra på snö. blev 20 min sen till jobb
|
|
mikecab
Golf 7 Gti ed 35 Ort: Västerås |
| Sön 21 feb 2016 20:36 |
|
| Det funkar helt ok att slå över spaken i manuell och åka lite mellan 2an 3an. Ska bli kul att prova och klättra l lite back blir Jämtland på torsdag. Våra bekanta bor i en skidback med duktig lutning på vägen upp till huset. Hoppas på lite snö och is väg på vägen upp oxå brukar vara osaltat efter bollnäs
|
|
varpan
Golf 7 Alltrack Ort: Mark |
| Sön 21 feb 2016 21:28 |
|
| Paddlar var en av få saker som jag inte valde till när jag beställde min Alltrack...
|
|
Klemman
Golf 7 Alltrack TDI Ort: Malmö |
| Mån 22 feb 2016 17:27 |
|
| mikecab skrev: | | Det funkar helt ok att slå över spaken i manuell och åka lite mellan 2an 3an. Ska bli kul att prova och klättra l lite back blir Jämtland på torsdag. Våra bekanta bor i en skidback med duktig lutning på vägen upp till huset. Hoppas på lite snö och is väg på vägen upp oxå brukar vara osaltat efter bollnäs |
Varför tänkte jag inte på det
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|