steppenwolf
Tiguan 2.0 tsi 2020 Ort: Sollentuna |
| Tis 23 feb 2016 14:45 |
|
Jag funderar på att byta till en ny Golf SV. Jag undrar, när brukar VW byta årsmodell? Man vill ju inte köpa en bil och så får man veta veckan efter att de kommit med en ny årsmodell med diverse uppdateringar!
Bilhandlarna är säkert inte pigga på att avslöja nya modeller.
|
|
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås |
| Tis 23 feb 2016 14:51 |
|
| Har hört att ny kaross på golfen kommer på årsm. 2017, men inget jag säkert kan garantera.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Tis 23 feb 2016 15:03 |
|
| steppenwolf skrev: | Jag funderar på att byta till en ny Golf SV. Jag undrar, när brukar VW byta årsmodell? Man vill ju inte köpa en bil och så får man veta veckan efter att de kommit med en ny årsmodell med diverse uppdateringar!
Bilhandlarna är säkert inte pigga på att avslöja nya modeller. |
Ska försöka ta reda på det, men misstänker att det är från 1:e September det blir ny årsmodell.
|
|
Pops
Ingen VW Ort: Malmö |
| Tis 23 feb 2016 17:10 |
|
| steppenwolf skrev: | Jag funderar på att byta till en ny Golf SV. Jag undrar, när brukar VW byta årsmodell? Man vill ju inte köpa en bil och så får man veta veckan efter att de kommit med en ny årsmodell med diverse uppdateringar!
Bilhandlarna är säkert inte pigga på att avslöja nya modeller. |
Tror att övergången 2015/2016 förra året låg vid v22 alltså månadsskiftet maj/juni 2015.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Tis 23 feb 2016 17:27 |
|
Citerar mig själv från en annan tråd
|
|
steppenwolf
| Tis 23 feb 2016 17:32 |
|
Hej Pops!
Tack för din upplysning. Jag vill också fråga dig vad du tycker om din Golf. Du verkar ha precis samma modell som jag tänkte köpa.
|
|
steppenwolf
| Tis 23 feb 2016 17:40 |
|
| Candyweiss, det förklarar en del men det jag vill veta är när Volkswagen gör en uppdatering på sina modeller. Alltså Volkswagens "årsmodeller". Tack för ditt svar.
|
|
Krille84
Golf 7 Alltrack -16 Ort: Stockholm |
| Tis 23 feb 2016 18:06 |
|
| Pops skrev: | | Tror att övergången 2015/2016 förra året låg vid v22 alltså månadsskiftet maj/juni 2015. |
Jag bekräftar det. Och det känns som det bör vara samma i år med
|
|
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad |
| Tis 23 feb 2016 20:24 |
|
| Pops skrev: | | Tror att övergången 2015/2016 förra året låg vid v22 alltså månadsskiftet maj/juni 2015. |
Så har det varit i många år. Det relaterar ju till när VW för in årsmodells relaterade förändringar vilket inte har det minsta med transportstyrelsens egna regelverk att göra. Det senare är mer eller mindre irrelevant i min värld då det inte styr utrusning / karossmodell för 5 öre....
Tillverkningsdatum har ju viss betydelse trots årsmodell. Man vill ju ha så ny bil som möjligt. Andrahands värdet styrs ju av kombinationen "årsmodell" och tillverkningsdatum.
/Peter Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
|
|
Pops
Ingen VW Ort: Malmö |
| Tis 23 feb 2016 22:01 |
|
| steppenwolf skrev: | Hej Pops!
Tack för din upplysning. Jag vill också fråga dig vad du tycker om din Golf. Du verkar ha precis samma modell som jag tänkte köpa. |
Hej "Steppenwolf" Frågar du mig så är det bara att köpa! Har haft min i drygt ett år nu och upphör inte att imponeras av bilen som helhet.
TSI 140-motorn (numera 150) är verkligen en juvel, makalöst len och tyst i gången och har aldrig saknat en enda häst. Trots GT med sportchassi är bilen mycket komfortabel, bra utrymmen och bra ekonomi. Kör min blandat på 0,56-0,58.
Lägger du på r-line på detta så har du i mitt tycke en bil som lirar i samma klass som t ex BMW 3, Volvo V60 m fl.men med en betydligt större prisvärdhet. Testa att speca Volvo V60 med motsvarande utrustning.......
Rekommenderar också Dynaudio och förarassistanspaket med Keyless, lane och lightassist mm, funkar kanon!
Hittade min spec från ett tidigare inlägg.
Sportscombi GT TSI 140 dsg r-line interiör/exteriör
limestone grey
mode select
lane, light assist
climatronic
regnsensor+ auto avbländbar
dragpaket
stöldlarm safe
park assist
+garanti tot 5 år
takreling silver
backkamera
färddator colour premium
dynaudio
keyless access
Lycka till!
|
|
steppenwolf
| Tor 25 feb 2016 19:57 |
|
| Tack Pops, efter din recension av Golf SV är jag helt säker på att det blir en Golf SV GT. Jag kommer att vänta till halvårsskiftet för att vara säker på att få den senaste versionen. Har nu en Golf plus 1.4 tsi 2011. Jag är hitills mycket nöjd med den, men vid ett servicetillfälle fick jag en SV som lånebil och blev helt såld! Nu är det bara att vänta 4-5 månader + leveranstid.
|
|
steppenwolf
| Tor 25 feb 2016 20:01 |
|
| Nu ser jag att du hade en Golf SC, men i princip är ju bilarna ganska lika!
|
|