LaszloG Golf 7 1,6 TDi BMT Masters Ort: Kristianstad
Ons 17 feb 2016 19:41
En e-Golf kostar kring hutlösa 400000 kr. Är det någon som kör den? Är inte privatleasing ett bättre alternativ istället för att köpa rakt av?
Förresten, kan man ha dragkrok på en elbil? Hur mycket orkar bilen då. Har man maxvikt begränsning på släpet då? Går garantin (batteriers) åt fanders om man drar tex släp till tippen eller båten till sjön?
Bara undrar. Typ.
Ha de'! Laszlo
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 18 feb 2016 7:49
LaszloG skrev:
En e-Golf kostar kring hutlösa 400000 kr. Är det någon som kör den? Är inte privatleasing ett bättre alternativ istället för att köpa rakt av?
Förresten, kan man ha dragkrok på en elbil? Hur mycket orkar bilen då. Har man maxvikt begränsning på släpet då? Går garantin (batteriers) åt fanders om man drar tex släp till tippen eller båten till sjön?
Bara undrar. Typ.
Ha de'! Laszlo
LaszloG Golf 7 1,6 TDi BMT Masters Ort: Kristianstad
Tor 18 feb 2016 16:33
Tack Candyweiss men det är inte laddhybriden eller GTe som den egentligen heter tänkte jag på, utan denna:
http://showroom.volkswagen.se/e-golf/
GTe tråden har jag läst och är egentligen inte så impad. Det finns säkerligen mer prisvärda laddhybrider än just denna.
Jag är nyfiken på den rena eldrifts-Golfen.
Frågan kvarstår alltså.
Mvh Laszlo
Nej, du får inte montera en dragkrok på e-Golf. Anledning är att det blir alldeles för stor belastning för motortypen som inte är anpassad för det.
Om det är billigare med privatleasing eller rent köp är ju bara du själv som kan räkna ut. Du har fortfarande 40,000kr i premie att plocka ut eftersom det är ett rent el-fordon. Detta bör du kunna tillgodose dig i bägge fallen. Dyrare bilar brukar dock inte bli så förmånliga att privatleasa.
GTe tråden har jag läst och är egentligen inte så impad. Det finns säkerligen mer prisvärda laddhybrider än just denna.
Mvh Laszlo
Visa gärna en laddhybrid med 50km räckvid för under 400,000 Volvos V60 t.ex. ligger på 500,000 med samma utrustningsnivå som ingår i GTE:n. Dock blir det då extra utrustning --> ökat förmånsvärde för oss tjänstebilsförare
Visa gärna en laddhybrid med 50km räckvid för under 400,000 Volvos V60 t.ex. ligger på 500,000 med samma utrustningsnivå som ingår i GTE:n. Dock blir det då extra utrustning --> ökat förmånsvärde för oss tjänstebilsförare
Golfen är ju inte "prisvärd" i jämförelse med andra PHEV. Visst, Golften är ju en av ytterst få som kostar under 400,000kr. Men samtidigt så är den ju den minsta bilen också. Volvo V60 är oerhört högt prissatt för sin storlek, men ser man mest bil till pengarna så vinner ju Mitsubishi Outlander utan tvekan. Större bil, fyrhjulsdrift, lika mycket utrustning och den kommer dessutom ett par km längre på sina batterier. Detta i kombination med ett förmånsvärde som är helt galet lågt.
För en privatperson är det ju i stort sett omöjligt att räkna hem en besparing på en plug-in hybrid kontra likvärdig bil med fossilt bränsle. Tråkigt...