Forum - Golf 7 (13-19) - Problem kombiinstrument golf 7 2016

mikecab
Golf 7 Gti ed 35 Ort: Västerås
Tor 11 feb 2016 18:40 Svara med citat
Nu har Alltracken rullat 50 mil och tråkigt fenomen har dygt upp på radio disply skärmen i läge "car" nedan följer en beskrivning av felet som jag skickade till säljaren. När man läser på forum så upplever jag att många 2016 modeller har olika problem med kombiinstrumentet mer frekvent än tidigare modeller av Golf 7

Jag har ett konstigt fenomen på radio display. När jag valt in CAR och har bränsleförbrukning framme typ sen start eller långtid eller sen tankning spelar ingen roll då får instrumentet fnatt och ligger och bläddrar själv mellan dessa med ett pip ljud varje gång. Och berörings listen som aktiveras när man kommer nära displayen är aktiverad hela tiden och även den pendlar fram och tillbaka ibland av sig själv. Skiftar jag till annan meny så upphör detta och återkommer när jag väljer CAR igen.
Jag har läst på forum att man haft mycket problem med kombiinstrumentet men inte hittat någon som beskriver mitt problem. Tycker att senaste programvaran borde ligga i min bil byggd 201601 så en uppdatering kan ju knappast vara aktuell eller vad tror du? De tidigare modellerna av golf 7 verkar inte ha dessa problem! I familjen har vi haft 2 st golf gt 2013 körda upp till 4000mil utan minsta mjukvarufel noterat på 3 år!

Med vänlig hälsning, Mike
mikecab
Lör 13 feb 2016 13:52 Svara med citat
Varit på möller bil i Västerås och visat upp problemet. Dom hade ej råkat ut för detta fenomen tidigare och spelade in en lite film som dom skulle skicka vidare till Södertälje. Troligen byte man hela enheten. Märkte även att parkerings varnaren inte funger 100% pga att den ligger och blädrar så mycket i car menyn så visningen i displyen blir störd. Idag funka allt helt normalt så det är lite märkligt kommer och går. Senaste mjukvara låg redan i bilen.
Mike
mikecab
Mån 22 feb 2016 19:27 Svara med citat
Ja då va det klart blir byte av hela radio display enheten nästa måndag. Hoppas allt funkar som det ska sen.
Mike
varpan
Golf 7 Alltrack Ort: Mark
Ons 02 mar 2016 19:38 Svara med citat
Detta råkade jag ut för i min bil idag (hämtade ut den i måndags), dock när jag var inne i CarPlay menyn. Var precis som om någon satt och tryckte på skärmen. Dock försvann det efter omstart av "radion" (långt tryck på powrerknappen).
Får se om det dyker upp igen..
mikecab
Ons 02 mar 2016 20:02 Svara med citat
Bytte hela enheten i måndags har funkat sen dess. Min kom och gick med felet ca var annan dag. Märktes bara under Car menyn men den bläddra så mycket att parkerings indikeringen inte fick plats att visas.
Mike