hzsigo
Golf 7 Alltrack-16 Ort: Karlstad |
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Tis 08 mar 2016 22:04 |
|
| Verkar konstigt. Har aldrig varit med om att det inte går att bara stoppa dit och vrida den till rätta.
|
|
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping |
| Tis 08 mar 2016 23:23 |
|
| Det är bajonettfattning på den 13-poliga kontakten. Stoppa in adaptern precis som du gjort och vrid den sen 90 grader nedåt så att den stora runda plattan ligger parallellt med locket.
|
|
hzsigo
| Ons 09 mar 2016 7:49 |
|
| Blåbäret skrev: | | Det är bajonettfattning på den 13-poliga kontakten. Stoppa in adaptern precis som du gjort och vrid den sen 90 grader nedåt så att den stora runda plattan ligger parallellt med locket. |
Det är jag helt med på och det var samma sak på Tiguanen, men nu är det tvärstop....
|
|
varpan
Golf 7 Alltrack Ort: Mark |
| Ons 09 mar 2016 8:11 |
|
| Grannen hade liknande problem på sin nya Audi, gick inte att vrida runt adaptern, han fick låna min adapter tillfälligt och sen åka ner och byta adaptern hos ÅF, verkade vara nåt fel på själva adaptern.
|
|
hzsigo
| Ons 09 mar 2016 10:06 |
|
| Tack för bra svar, även om man håller den i handen går det inte att rotera den så något är helt klart fel.. får kolla med ÅF
|
|
Gilberto
Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark |
| Ons 09 mar 2016 10:14 |
|
Hej,
Jag hade samma problem med min och det visade sig att adaptern på trailern satt löst och när jag försökte att montera den på bilen så vred den bara runt. Prova att skruva trailer kontakten (som ska in i bilen) hårt mot-urs så det sitter fast. Det fixade det för mig.
Lycka till.
Gilberto “Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --
|
|
hzsigo
| Ons 09 mar 2016 10:18 |
|
| Gilberto skrev: | Hej,
Jag hade samma problem med min och det visade sig att adaptern på trailern satt löst och när jag försökte att montera den på bilen så vred den bara runt. Prova att skruva trailer kontakten (som ska in i bilen) hårt mot-urs så det sitter fast. Det fixade det för mig.
Lycka till.
Gilberto |
Hmm lite svårt att förstå vad du menar, adaptern fick jag ju med bilen?
|
|
Gilberto
| Ons 09 mar 2016 10:31 |
|
Jag menar att det kanske är släpkärrans kontakt som "slirar runt" när du trycker in den och vill vrida rund... men jag ser också på din bild att din hon kontakt på bilen är annorlunda än på min Golf... dum fråga: är du säker på att dom passar ihop? Adaptern har 7 ben men den i bilen ser ut som den har fler hål än jag har på min... Jag fick 2 adaptrar med när jag köpte bilen en 13 polig och en 7 polig... Min trailer har en 7 polig så den andra har jag aldrig använt. “Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --
|
|
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping |
| Ons 09 mar 2016 11:40 |
|
| Jag har varit med om att adaptrar jag fått låna tillsammans med hyrsläpet har krånglat just precis så här, har varit tvungen att ta fram min egna som följde med bilen.
|
|
hzsigo
|
varpan
| Ons 09 mar 2016 13:23 |
|
| Kanske läge att testa adaptern nu, så man inte står där den dagen man behöver den och den inte fungerar..
|
|
hzsigo
| Ons 09 mar 2016 13:27 |
|
| varpan skrev: | | Kanske läge att testa adaptern nu, så man inte står där den dagen man behöver den och den inte fungerar.. |
haha exakt min tanke så därför jag upptäckte nu
|
|
Gilberto
| Ons 09 mar 2016 13:39 |
|
Aha! NU förstår jeg... dumt av mig! Jag bor i Danmark och min Svenska börjar bli rostig. Med "adaptern" trodde jag du menade själva sticket/kontakten från trailern... Så glöm allt jag skrivit. Så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Sorry,
Gilberto “Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --
|
|
hzsigo
| Ons 09 mar 2016 14:08 |
|
| Ingen fara Gilberto, jag hoppas på Varpans teori att det bara är adaptern som är kass, lovar att återkomma!
|
|
Helmut.K
Ingen VW Ort: Köping |
| Ons 09 mar 2016 15:39 |
|
| varpan skrev: | | Kanske läge att testa adaptern nu, så man inte står där den dagen man behöver den och den inte fungerar.. |
Ingår det en adapter i dragpaketet eller får man köpa till en separat? De flesta hyrsläp mm har ju fortfarande den gamla 7-poliga modellen på kontakten...
|
|
varpan
| Ons 09 mar 2016 15:41 |
|
| Helmut.K skrev: | | Ingår det en adapter i dragpaketet eller får man köpa till en separat? De flesta hyrsläp mm har ju fortfarande den gamla 7-poliga modellen på kontakten... |
Vet inte om det ingick i dragpaket eller om det var ÅF som var snäll, men jag fick med en med bilen vid leverans i alla fall.
|
|
hzsigo
| Ons 09 mar 2016 15:58 |
|
| varpan skrev: | Vet inte om det ingick i dragpaket eller om det var ÅF som var snäll, men jag fick med en med bilen vid leverans i alla fall.
 |
Jag frågade efter en och då fick jag men ingår vanligtvis inte... skumt kan man tycka
|
|
Helmut.K
Ingen VW Ort: Köping |
|
hzsigo
| Tor 10 mar 2016 7:58 |
|
Update: Var förbi ÅF (inte där jag köpte) så följde de med ut tydligen får man ta i bra ordenligt och vrida, kanske bara är de första gångena innan den blir inkörd
|
|
varpan
| Tor 10 mar 2016 8:06 |
|
| hzsigo skrev: | Update: Var förbi ÅF (inte där jag köpte) så följde de med ut tydligen får man ta i bra ordenligt och vrida, kanske bara är de första gångena innan den blir inkörd  |
Då kanske man skall plocka med den in och "träna upp" den innan man behöver använda den..
|
|