Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
| Tis 22 mar 2016 17:10 |
|
Som rubriken antyder har jag fått vatten i bilen. Plaskblött golv vid baksätet, men även fram.
Rev under panelen och såg att det var vatten på den lilla vita "clipsen" som håller skyddet över pedalerna. Även blött över kabelstammen som är strax över det. Hur får man bort plasten under rutan? Bara o slita? Vågade inte riktigt.
Samt tips på var det kan vara. Sitter ju någon fyrkantigt lock med ingående kabel under plasten, men ser torrt ut runt den. Även rent för övrigt under där. Nu står avfuktaren i bilen.
Tacksam för tips..
/Tommy
|
|
valp2k
Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå |
| Ons 23 mar 2016 10:21 |
|
| Du har helt rätt den ska slitas ut. Men var försiktig för kan lätt att spricka
|
|
Source011
Golf 5 R32 -07 Ort: Stockholm |
| Tor 24 mar 2016 14:33 |
|
Vet inte om du har samma som jag hade men.. kolla så att gummigenomföringen i dörren sitter som den ska.. hade ett helskotta med det där innan jag förstod var det kom ifrån
|
|
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
| Tor 24 mar 2016 16:38 |
|
| Tror jag hittat felet nu. Sitter en kåpa på vänster sida under plasten vid rutan, ett lock med en kabelpiska som har samma slags hål in som kupéfiltret. När den va borta var det blött där. Så kanske att gummit var lite torrt o dåligt. Har nu tätat båda de hålen med butylgummi. Bara vänta på en kompis som ska hjälpa mig laga plasten, för den höll inte.....
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|